Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
#40597
Hallo Meteovrienden,

In het grijze verleden 2009 heb ik een laptop werkend gekregen met meteohub, daarna een licentie aangevraagd,en dit heeft gewerkt totdat de laptop de geest gaf, wat ik nog heb is een 4GB CF card waar de Linux en meteohub installatie op staat. Deze heb ik geinstalleerd op een andere laptop , en kan via het ip adres de remote maintenance bekijken. Maar verder kan ik niets , als alleen maar het password veranderen.
Demo Version has timed out. You need an activation code for further operation (System-ID: XXXXXX).
nu heb ik via Boris Pastenak een nieuw
SYSTEM ID: en Activation code: gekregen , en een link om de zaak weer te herstellen,

Maar ik krijg dit niet voor elkaar, iemand die een hint gan geven wat ik niet goed doe ?

Groeten Nol Versteeg
Door meteozwolle
#40599
Nol,

weet je zeker dat je de code goed hebt ingegeven ?
gebeurde bij mij ook dat ik toch niet de juiste code had.

tip 2:

niet de code uit de email kopieren, maar echt intypen !

mocht het dan nog niet werken dan is de code van Boris misschien niet goed

groet,

Marcel
Door nolversteeg
#40601
Hallo Marcel,
bedankt voor de reactie. De transferlink van meteohub "http://wiki.meteohub.de/Transfer" geeft 3 mogelijkheden die ik niet geheel in kan vullen , vraag welke van de drie moet ik hebben, ik heb op de installatie een ID staan en daar nu een nieuw voor gekregen en dan een oude licence key(van toen in mail)en wat ik net schreef een ID en een activation code.

Groeten Nol
Door meteozwolle
#40607
nol,

volgens mij geen van 3-en dit is alleen voor een tranfer van hardware-platform a naar hardware platform b. jij blijft op hetzelfde platform (laptop). zou toch boris nog even mailen. heb je al gekeken naar mijn tips. code misschien niet ingetypt maar kopie gedaan ?
Door nolversteeg
#40610
Hallo Marcel,
Ik heb me een uur in de wind getypt en alles wat ik had ingetoetst hetzelfde verhaal,en er is ook geen weg meer terug want ik heb de CF card in het linux systeem gestoken en deze heeft hem volgens mij leeggelezen, of gereed gemaakt voor gebruik ,en er staat niets meer op. dus weer even zoeken waar de procedure staat om een flashdisk te maken met linux en meteohub software . Ik ga Boris nog een mailtje sturen en kijken of hij er iets mee kan , want volgens mij zit hij niet meer bij die club.
Groeten Nol
Door meteozwolle
#40619
Boris werkt nog wel 'gewoon' aan de meteohub. alleen is alles wat 'professioneler' opgezet (voor zover ik kan zien). geen idee wat dit op langere termijn gaat betekenen.

laat je weten of het gelukt is. als ik kan helpen laat maar weten.
Door nolversteeg
#40696
Hallo Meteovrienden,

Meteohub is weer draaiend met behulp van Boris (Meteohub),en Marcel (zie forum), door een communicatiestroornis heeft het een vraag extra geduurd. alleen of ik er nu iets mee kan is weer even uitzoeken. Want volgens mij kan meteohub geen WL IP logger besturen of zien.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door yjb
#40877
nolversteeg schrijft:
Want volgens mij kan meteohub geen WL IP logger besturen of zien.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl


Echt wel: Selecteer:

Davis Vantage
Type of connection TCP/IP
IP Address: :22222

Met vriendelijke groet, Ysbrand