Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Gerrit
#40739
Hallo

Ik wil een solar sensor aanschaffen voor de vantagepro.
Ik zou de verdamping en neerslagtekort zichtbaar willen maken met meteohub en meteoplug,is dat mogelijk?

Groeten,
Gerrit
Door Willy Peters
#40795
Dan kan Gerrit, Ik heb in het voorjaar er ook eentje aangeschaft.
Je ziet dan ook de ET waarde. Dit is de verdampingswaarde en je kunt het aantal zonne uren meten. Bij mij is dit nog niet helemaal goed. Ik ga de sensor in de mast plaatsen.

Willy
Door tinuz97
#40799
Inderdaad,in de mast plaatsen.
Die van mij klopt ook niet namelijk,dan in de zon,en als de zon draaid in de schaduw omdat het huis ervoor staat.

Dus dat advies geef ik ook alvast mee als je een Solar aanschaft.
Verder gebruik ik weather display,dus meteohub kan ik niet mee helpen helaas.
Gr Martijn
Door Gerrit
#40825
Ik heb van schaduw weinig last,de boel staat hier in het weiland.

Willy,werk je ook met meteoplug?ik kan tot nu toe weinig over meteoplug,en de solar sensor.

Groeten,
Gerrit
Door SpeedyGJ
#40828
Lijkt me toch wel mogelijk? Tenminste ik neem aan dat ze hier wel rekening mee gehouden hebben.
Anders zou meteohub geen vp2 plus ondersteunen lijkt me.
Door Gerrit
#40832
Ik ga er vanuit dat de gegevens er wel zijn.
Ik wil alleen zeker weten of ik ze ook zichtbaar kan maken,als ik zelf met code enz in de weer moet,dan wordt het meestal niet veel.

Groeten,
Gerrit
Door weerstation
#40853
Ik ga er vanuit dat de gegevens er wel zijn.
Ik wil alleen zeker weten of ik ze ook zichtbaar kan maken


Ben in ook wel benieuwd naar en datzelfde geldt dan voor de UV sensor.|

In de mast plaatsen: Hoeveel kabel zit er standaard aan de sensoren.

Is er ook ergens een diagram te vinden dat laat zien tot op hoeveel graden deze sensoren nog meten. Bij mij staan er wat bomen en een huis op 40 meter afstand.
Door Willy Peters
#40854
Gerrit schrijft:
Ik heb van schaduw weinig last,de boel staat hier in het weiland.

Willy,werk je ook met meteoplug?ik kan tot nu toe weinig over meteoplug,en de solar sensor.

Groeten,
Gerrit



Gerrit, ik maak geen gebruik van meteoplug
Door Gerrit
#40878
Ik heb ook wel wat bomen staan binnen 40 meter,datlijkt mijn niet zo,n probleem.
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat de sensor het aantal watt per m2 weergeeft.
Over berekeningen van verdamping,en neerslagtekort heb ik nog niets kunnen vinden.
Door weerstation
#40895
Gerrit,

Het enige dat ik gevonden heb is dat Meteohub vanaf Update 4.7d op experimentele basis Evapotranspiratie ondersteund. Over ondersteuning door Meteoplug niets te vinden. Ik zag dat er ook niemand op je vraag op het Meteoplugforum reageerde.

Update 4.7d Adds experimental support for plotting graphs based on evapotranspiration (when your Vantage reports this value).