Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Snarf2000
#51969
Beste Ger,
Het zit je ook niet mee.

Als ik zoveel ellende had, dan begon ik helemaal overnieuw.
Helemaal van het begin af opnieuw opbouwen.
Het kost je wat tijd, maar nu heb je geen idee meer wat je doet en wat er gebeurt is.
Na het wijzigen van zoveel instellingen tegelijk is het onmogelijk om er zelf uit te komen.
Je hebt nu onderhand het hele forum volgeschreven:laugh: en iedereen wil je wel helpen, maar je valt van het ene gat in het andere.

Maar het is jou systeem, en het is even wat werk, maar dan leer je de programma's ook beter kennen.

Maar dat is mijn idee.

Frans
Door gerblok
#51981
Een mogelijke oorzaak! De data die verzonden zou moeten heeft div rood onderstreepte items , dit zou weer verband houden met de verschillen in tijd tussen weerstation en meteohub . Meteohub UTC + 2uur en meteohub GMT + 1uur. Weet iemand hoe je de data bij een meteohub kan resetten.
Ger
Door Snarf2000
#51982
Rood onderstreepte items?
Weet je zeker dat het geen spellingscontrole is?

Frans
Door gerblok
#51989
Volgens mij niet, ik heb daar ook zelf geen mogelijkheden om dat te beinvloeden. Doet de meteohub zelf. Bij de alarmlogs staat het volgende: 2012.09.27 19:37:12 meteohub:weathernet:No data upload to weather networks as sensor selected on weather network page for outdoor temp,outdoor humidity,or outdoor dewpoint is not providing recent data.:
Dit zijn ook oa de rood onderstreepte items.
Deze items krijg ik er niet uit de meteohub.
Mijn voorstel is het verleden wissen, maar hoe?
Ger
Door herent
#51991
gerblok schrijft:
meteohub:weathernet:No data upload to weather networks as sensor selected on weather network page for outdoor temp,outdoor humidity,or outdoor dewpoint is not providing recent data.:
Deze foutboodschap betekent dat of:
De sensors van de Davis GEEN data leveren. kijk hiervoor op de sensors pagina.

Of dat onderaan de pagina WeatherNetworks de verkeerde sensors zijn gekozen.
Bijlagen
sensors.jpg
sensors.jpg (56.11 KiB) 2392 keer bekeken
Door gerblok
#51992
Dat heb ik gecontroleerd en is goed. De dashboard wordt ook gewoon geladen. Wd werkt ook goed en wdl ook.
Ger
Door gerblok
#51993
Ik wil wel opnieuw beginnen , maar hij gebruikt steeds weer de geschiedenis uit de meteohub. Hoe krijg ik die eruit? Ben al 3 keer opnieuw begonnen.In meteohub/public/uploads. Verschijnt wel netjes oa hetweeractueel.txt . Ook als ik het verwijderd heb. . Wel met nieuwe data, maar ook met de verkeerde oude rood onderstreepte data.
Daarom vindt er geen upload plaats.
Ger
Door herent
#51994
gerblok schrijft:
In meteohub/public/uploads. Verschijnt wel netjes oa hetweeractueel.txt . Ook als ik het verwijderd heb. . Wel met nieuwe data, maar ook met de verkeerde oude rood onderstreepte data.
Ger
Voeg dan even bij een volgend bericht zo'n hetweeractueel.txt bestand toe als bijlage. Dan kunnen we zien wat je bedoelt.
Door gerblok
#51995
Dat wil ik graag doen, maar ik krijg screen hier gemaild.
Ger
Door herent
#51996
gerblok schrijft:
Bij de alarmlogs staat het volgende: 2012.09.27 19:37:12 meteohub:weathernet:No data upload to weather networks as sensor selected on weather network page for outdoor temp,outdoor humidity,or outdoor dewpoint is not providing recent data.:
Hoezo staat de tijd van de Meteohub op2012.09.27 19:37:12. Dit bericht is van een paar dagen geleden of de Meteohub staat niet correct ingesteld.


Verder is er volgens mij geen tijd controle met de Vantage stations.
De data die wordt ontvangen op een bepaald moment is de data van dat moment. Mijn vanatges lopen uren achter als ik ze niet eens in de zoveel tijd via weatherlink aanpas.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9