Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSParkstad
#58421
Goedendag,

Klein vraagje omtrent vreemde waarde in Template van Wim va der Kuil.
Ik hoop dat ik in het goede rubriek deze vraag stel.

Op deze manier hoe fik Wim niet telkens tot last te zijn.

Betreft twee vreemde waardes, eerste is de temperatuur van gisteren, die blijft op laag staan en waardes die ik niet terug kan vinden.

Ook bij de meter blijft die op 1 graden staan, wie weet waar dit door kan komen?




Dan het probleempje dat de waardes van Luchtdruk op zee niveau staan terwijl deze +- 20 minder is dan daadwerkelijk het is.
Heb veel gegoogeld maar niks gevonden en wat betreft php ben ik een prutser.

Met vriendelijke groet,

Marcel
Bijlagen
Schermafbeelding_2013_08_09_om_05.png
Schermafbeelding_2013_08_09_om_05.png (69.31 KiB) 2886 keer bekeken
Door wvdkuil
#58427
WSParkstad schrijft:
Goedendag,
Klein vraagje omtrent vreemde waarde in Template van Wim va der Kuil.
Ik hoop dat ik in het goede rubriek deze vraag stel.
. . . verkort . . .
Betreft twee vreemde waardes, eerste is de temperatuur van gisteren, die blijft op laag staan en waardes die ik niet terug kan vinden.
De tags (waarden van de weermeters) voor gisteren (=ydayTags.php) worden niet opgeladen.
De instelling in Meteohub staat niet goed. Dat is een beetje lastig, dat weet ik, maar is goed gedocumenteerd. Je moet die file laten opladen om ongeveer 23:55:00 iedere dag. Dan zijn dat de waardes van gisteren voor de volgende dag.
Op het scherm "Planning FTP Uploads . . " in Meteohub moeten de velden ingevuld worden als:
Grafiek/data = ydayTags*
Planning = 58 23 * * *
Bestandsnaam= ydayTags.php
. . . verkort . . .
Dan het probleempje dat de waardes van Luchtdruk op zee niveau staan terwijl deze +- 20 minder is dan daadwerkelijk het is.
Heb veel gegoogeld maar niks gevonden en wat betreft php ben ik een prutser.
Met vriendelijke groet,
Marcel

Mogelijkheden:
1. een offset bij de instellingen van Meteohub
2. een verkeerde hoogte instelling
3. een calculatie op basis van de temperatuur
Loop even alle schermen van Meteohub door, vooral het scherm "Weather Station"/"Weerstation".
Via http://ipadresMeteohub:5558/ kun je alle meetwaardes van meteohub direct zien.
Kijk bij actual_thb0_press_hpa (die wordt door de template gebruikt) en die zou voor jouw hoogte vrijwel gelijk moeten zijn aan actual_thb0_sealevel_hpa.
Groeten, Wim
Door WSParkstad
#58428
Hallo Wim,

Zoals jij het beschrijft Wim heb ik ook uitgevoerd en ingesteld, kijk maar.
Bijlagen
Schermafbeelding_2013_08_09_om_12.png
Schermafbeelding_2013_08_09_om_12.png (37.49 KiB) 2886 keer bekeken
Door WSParkstad
#58429
Hallo Wim,

En deze gegevens komen uit die http://mijn.meteohub.231:5558/

Wel bedankt voor de uitleg en dit is net het probleem, het staat er allemaal maar komt niet goed tevoorschijn en dan houdt het bij mij eigenlijk op, kan toch niet komen doordat het een Awekas Box is?
Bijlagen
Schermafbeelding_2013_08_09_om_12-675338d20daf6af89bcb1a5dba82e9d0.png
Schermafbeelding_2013_08_09_om_12-675338d20daf6af89bcb1a5dba82e9d0.png (23.87 KiB) 2886 keer bekeken
Door wvdkuil
#58430
WSParkstad schrijft:
Hallo Wim,

Zoals jij het beschrijft Wim heb ik ook uitgevoerd en ingesteld, kijk maar.
Maar als je in de file in de root van je website kijkt zul je zien je dat het informatie is van 1 maart dit jaar. De waardes zijn die van de testfile. Ook via het ontwikkel-menu kun je altijd de laatst opgeladen informatie zien. Als eerste staan daar alle velden van de normale tags, dan onderaan de velden van de yesterday tags.
http://weerstation-parkstad.nl/weather2/index.php?p=93-1
Er is dan maar 1 mogelijkheid, je hebt in de graphs map op de meteohub, niet de input file (met meteohub velden in de html) maar een php-versie van die file gezet. Die wordt dan ook verwerkt door Meteohub maar daar staan geen tags meer in.
Dus download via het mhConfig.php programma opnieuw de ydayTags.html en zet die in de juiste map op de meteohub. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
Groeten, Wim
Door WSParkstad
#58431
Ga ik nu doen Wim, bedankt voor jouw goede service.

Hij staat er nu in, heb de HTML file in de Meteohub\\public\\graphs\\ gezet.
Dan de oude versie in Meteohub eruit gehaald en nieuw erin gezet en op 23 55 oftwel 55 23 * * *

Er staat 58 maar omdat jij 55 schrijft test ik die een suit.
En wordt dan een file aangemaakt die ydayTags.php heet of moet dit ook een HTML file zijn en moest ik dan ydayTags.html erin zetten?

Het blijft wel leuk ;-)
Maar jammer dat ik andere tot last moet zijn omdat ik het kunnen en weten niet in huis heb maar zo graag een goed werkende draaiende site ;-)
Bijlagen
Schermafbeelding_2013_08_09_om_15.png
Schermafbeelding_2013_08_09_om_15.png (104.45 KiB) 2886 keer bekeken
Door wvdkuil
#58432
WSParkstad schrijft:
Hallo Wim,

En deze gegevens komen uit die http://mijn.meteohub.231:5558/

Wel bedankt voor de uitleg en dit is net het probleem, het staat er allemaal maar komt niet goed tevoorschijn en dan houdt het bij mij eigenlijk op, kan toch niet komen doordat het een Awekas Box is? ... verkort ...
Op welke hardware het Meteohub programma draait doet er niet toe.

Controleer eerst eens de Meteohub Sensors menukeuze wat de twee waardes voor de luchtdruk zijn. Bij mij zijn ze: indoor ==> thb0 ==> naam ==> 23,5C 56% 1018,9mb (1018,9mb) fc:2
De thb0 is de Davis console die 23,5 Celcius meet, 56% vochtigheid, 1018,9 HpA. Meteohub heeft dat omgerekend naar (1018,9) en de forecast = 2.

Er moeten wel een paar zaken verkeerd ingesteld zijn in Meteohub anders kunnen de waardes bij jou niet zo verschillen. Als Meteohub standaard is ingesteld staat alles op zee-niveau. Nu blijkbaar dus niet.
Hierbij een screenshot zoals het zou moeten zijn.
1. Menukeuze Settings
Stel de Meteohub op NL in. Dan komen ook de gegevens als weervoorspelling in de clientraw bestanden in de juiste taal. En staan de menu keuzes e.d. ook in het NL.
2. Menukeuze Weather Station
Hoogste station ==> zet dat op 0 (hoogte is in voeten of in meters!!!!)
Berekening Zeeniveau ==> zet dat op "Gebruik waarde van het weerstation".
Druk telkens onderaan de pagina op "Save"

Controleer na een paar minuten wachten of bij de Meteohub Sensors menukeuze wat de twee waardes voor de luchtdruk nu zijn.
Dan zijn er de volgende mogelijkheden.
1. De waardes zijn gelijk en correct.
2. De waardes zijn gelijk maar te laag, dus er is in het console een correctie toegepast op de luchtdruk meting.
3. De waardes zijn niet gelijk. Dan weet ik het even niet.
Let op: Na een dergelijke wijziging gaat Meteohub eerst alles herberekenen. dus het duurt even voordat alle waardes op de website aangepast zijn.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
#58433
WSParkstad schrijft:
Ga ik nu doen Wim, bedankt voor jouw goede service.

Hij staat er nu in, heb de HTML file in de Meteohub\\public\\graphs\\ gezet.
Dan de oude versie in Meteohub eruit gehaald en nieuw erin gezet en op 23 55 oftwel 55 23 * * *

Er staat 58 maar omdat jij 55 schrijft test ik die een suit.
En wordt dan een file aangemaakt die ydayTags.php heet of moet dit ook een HTML file zijn en moest ik dan ydayTags.html erin zetten?

Het blijft wel leuk ;-)
Maar jammer dat ik andere tot last moet zijn omdat ik het kunnen en weten niet in huis heb maar zo graag een goed werkende draaiende site ;-)
We weten pas morgen of de file juist is verwerkt. Immers hij wordt pas om 5 voor 12 uitgevoerd.
Grt Wim
Door WSParkstad
#58434
Wim sorry ik moest eventjes lachen en niet negatief bedoeld maar je schrijft morgen, klopt morgen maar wat tijd betreft over enkele uurtjes, denk dat ik het 00.10 toch al zou moeten zien he ;-)
Door WSParkstad
#58435
Hallo Wim,

Ik ben inderdaad bezig met de NL taal in de Meteohub t ekrijgen, want ik kan alleen maar kiezen voor Engels en Germany.
Ik heb de versie in NL opgeslagen en ben nu op zoek in welke file deze op de Meteohub moet en waar, ik heb gevonden dat die in de zelfde map moet public/graphs
en ben nu op zoek hoe ik deze file moet laten heten.
Ik heb deze als Awekas Box gekocht en heb de software dus niet erop gezet, want al sik na de site van Awekas ga dan zie ik wel de juiste baro en dat is zo vreemd.

Wordt je nog niet knetter van mij..... ik wel van mij zelf ;-)

Jij zult zeker weer met een goed tip komen voor die lang file.