Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door PH9R
#58485
Ben een aantal dagen aan het spelen met de Leuven template i.c.m. Meteobridge maar ben nog niet helemaal klaar. Om 1 of andere reden werkt de Yr.no 2 daagse grafische vooruitzichten niet, dat plaatje zou ik graag op de voorpagina zetten maar zowel daar als bij de ' simpele ' uitvoering van de Yr.no voorspellingen laat hij niks zien.

Op de voorbeeldpagina van WS Leuven werkt het wel:
http://www.wiri.be/weather2/index.php?p=51-1

Alleen op de voorpagina wordt er een flash overheen gezet die ik eigenlijk uit wil hebben. (kijk je met een browser met flash zie je dat landschap met een huisje, kijk je met een browser zonder flash zie je die grafiek en dat is nu hetgeen die ik wil laten zien :P

Het viel me op dat er andere weersites zijn die hetzelfde issue in hun template hebben als ik... wie o wie kan me een beetje op weg helpen dit te fixen?
Door WSParkstad
#58486
Ik zal deze topic zeker volgen aangezien hier het zelfde probleem maar de vraag al niet durfde te vragen aangezien ik veel vragen heb ;-)

Als ik het zou weten zou ik het zeker schrijven maar Wim zal zeker reageren want het blijft een fijne Template van Leuven.

We wachten af.

Mvr,

Marcel.
#58487
Hoi,

Kijk nu eens op mijn site .... Wim heeft me aangepaste files geleverd waarvoor ik zeer erkentelijk ben!!
Heb het nu staan zoals ik voor ogen had. Kan ze ook naar jou mailen als je wil, PM je mailadres dan even. Let wel: hier is wel de flash animatie er uit gesloopt dus als je die nog wel wil houden dan heb je niks aan deze files.
Door WSParkstad
#58491
PH9R schrijft:
U heeft de files nu ook dus ik kijk binnenkort wel even op jouw site....



Raymond zeg maar gewoon Marcel hoor wel een teken van opvoeding met waarden en normens maar ik voel mij dan zo oud ;-)

Bedankt voor de file's super.

Er zijn idd nog ene paar dingen die niet kloppen, maar zal met en met die vragen stellen dan hele waslijst.

Garoentjes.
Door wvdkuil
#58493
WSParkstad schrijft:
. . .
En zonder flash geen probleem, beter voor de iPhone en iPad ;-)
. . .

De iPad ondersteunt inderdaad geen Flash.
Dus heeft de Leuven-template achter de YoWindow gadget standaard het meteogram verstopt. Normale PC gebruikers zien dan de YoWindow gadget, iPad gebruikrers zien in plaats daarvan het Meteogram.
Voorbeeld:
http://www.wiri.be/weather2/index.php?p=10

De iPhone is echt te klein om een normale template pagina te bekijken en daarom is er standaard een aantal kleine smartphone pagina's ingebouwd.
Het start-script checkt zo goed mogelijk welk systeem de bezoeker heeft en schakelt automatisch over naar de smartphone scripts als het een een smartphone ontdekt.

Als u de template gebruikt en het werkt niet zoals het hoort bij u, even een pm met de url van uw website en ik zal er naar kijken.

Groeten, Wim