Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSParkstad
#63585
Goedendag,

Na thuiskomst van ziekenhuis opnamen zie ik dat er iets niet klopt wat betreft regen meting met Meteohub en Template van Wim.

Nu dacht ik misschien dat dit veroorzaakt werdt door oude firmware op de meteohub, deze heb ik dus geupdate handmatig want in de versie 4.9w zat een fout wat betreft updaten dus moest dit handmatig.

Dit is gelukt nu versie 5.0c en ook alles opnieuw laten berekenen echte op de website staat toch nog telkens de fout van Gisteren:27,2 mm

Wil niemand tot last zijn maar sommige dingen ben ik gewoon slecht in en daarom deze vraag alsnog of iemand het weet hoe dit mogelijk is en hoe te verwijderen zodat het weer klopt.

Er kloppen nog enkele zaakjes niet maar die probeer ik zelf al een geruime tijd op te lossen, maar ook tevergeefs maar heeft geen spoed, vroeger was dit voor mijn een stress prikkel nu men bijna het licht heeft gezien ga je deze prikkels naast je neer leggen want er zijn belangrijkere dingen in het leven, zo maar gezegd.

Wil Wim niet tot last zijn, ik weet dat hij dit zo kan oplossen aangezien hij echt weet waar die mee bezig is maar wil hem niet tot last zijn, daarom deze vraag in het algemeen.
Bijlagen
Schermafdruk_2014_12_03_10.png
Schermafdruk_2014_12_03_10.png (70.32 KiB) 1815 keer bekeken
Door wvdkuil
#63587
WSParkstad schrijft:
Goedendag,

Na thuiskomst van ziekenhuis opnamen zie ik dat er iets niet klopt wat betreft regen meting met Meteohub en Template van Wim.

Nu dacht ik misschien dat dit veroorzaakt werdt door oude firmware op de meteohub, deze heb ik dus geupdate handmatig want in de versie 4.9w zat een fout wat betreft updaten dus moest dit handmatig.

Dit is gelukt nu versie 5.0c en ook alles opnieuw laten berekenen echte op de website staat toch nog telkens de fout van Gisteren:27,2 mm

Wil niemand tot last zijn maar sommige dingen ben ik gewoon slecht in en daarom deze vraag alsnog of iemand het weet hoe dit mogelijk is en hoe te verwijderen zodat het weer klopt.

Er kloppen nog enkele zaakjes niet maar die probeer ik zelf al een geruime tijd op te lossen, maar ook tevergeefs maar heeft geen spoed, vroeger was dit voor mijn een stress prikkel nu men bijna het licht heeft gezien ga je deze prikkels naast je neer leggen want er zijn belangrijkere dingen in het leven, zo maar gezegd.

Wil Wim niet tot last zijn, ik weet dat hij dit zo kan oplossen aangezien hij echt weet waar die mee bezig is maar wil hem niet tot last zijn, daarom deze vraag in het algemeen.

Hallo Marcel,

Ga naar de pagina met de weervelden zoals door Meteohub opgeladen:
http://www.weerstation-parkstad.nl/weather2/index.php?p=93-1
Bijna helemaal onderaan staan de ongeveer 30 velden met de informatie van "gisteren"

Als je naar de actuele datum van gisteren kijkt:
actTimeYday [actual_localdate] 20140826235941
dan zie je dat de waardes van gisteren gebaseerd zijn op die van
26 augustus dit jaar => fout
23:59:41 => goed.

Blijkbaar worden de gegevens van gisteren niet meer iedere dag door meteohub om 23:55 opgeladen.

Controleer de instellingen in je meteohub met behulp van de WiKi:
http://wiki.leuven-template.eu/doku.php?id=nl:uploadmh4#instellingen_voor_het_opladen_van_ieder_bestand

Groeten, Wim
Door WSParkstad
#63596
WSParkstad schrijft:
Hallo Wim,

Wederom bedankt voor de uitleg en heb alles na gekeken en goed gezet, wacht nu af of het vandaag goed gaat.

Wederom super bedankt het blijft een mooie template.



Wim het werkt weer, super.

Wat ik veranderd heb is de reset tijd, die liet ik normaal om 00:00 resetten, die heb ik nu later gezet zodat hij in iedergeval eerst alle metingen kan uploaden en dan pas een reset van de meteohub, die heb ik nu ook veranderd naar een week, weet niet of dit voordelig of nadelig is.

Bedankt en zonder jouw zou ik een stuk minder plezier hebben aan het weerstation.