Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Gerrit
#64527
Ik heb al 1 maand problemen met FTP vanuit meteohub.

1 Door een fusie van mijn hosting kreeg ik een nieuw wachtwoord en inlog naam.

2 Daarna kon ik niet meet uploaden vanuit meteohub,alleen handmatig een test bestand wil wel,elke 5 minuten automatische wil niet.

3 De helpdesk zegt dat er een fout zit in meteohub.

4 En dit is heel vreemd zet ik in meteohub de gegevens van de site van mijn vrouw en laat ik het daarna uploaden dat is het geen probleem en worden de gegevens netjes over gezet.
Wij zitten beide bij hetzelfde bedrijf.

5 Zou het mogelijk zijn dat meteohub wel naar de ene site wil en niet naar de andere.

De rechten staan op 755 we hebben 777 geprobeerd maar dat gaf ook geen resultaat.

Dit is voor mijn heel vervelend,ik wil graag het een en ander veranderen,maar zonder upload kan ik niet veel

Gerrit
Door lammertsm
#64636
Ik denk dat het probleem echt bij de provider/hosting zit.

Een test bestand om de minuut uploaden werkt wel?
De software (meteohub) doet het wel of doet het niet, lijkt me sterk dat deze op domain A wel wil uploaden en op domain B niet.

Een nieuw FTP account aanmaken binnen je domain en hiermee vanuit meteohub proberen, misschien een issue met het FTP account.

Succes
Weerstation Assen Zuid-West
Door herent
#64643
Gerrit schrijft:
Ik heb al 1 maand problemen met FTP vanuit meteohub.

1 Door een fusie van mijn hosting kreeg ik een nieuw wachtwoord en inlog naam.

2 Daarna kon ik niet meet uploaden vanuit meteohub,alleen handmatig een test bestand wil wel,elke 5 minuten automatische wil niet.

3 De helpdesk zegt dat er een fout zit in meteohub.

4 En dit is heel vreemd zet ik in meteohub de gegevens van de site van mijn vrouw en laat ik het daarna uploaden dat is het geen probleem en worden de gegevens netjes over gezet.
Wij zitten beide bij hetzelfde bedrijf.

5 Zou het mogelijk zijn dat meteohub wel naar de ene site wil en niet naar de andere.

De rechten staan op 755 we hebben 777 geprobeerd maar dat gaf ook geen resultaat.

Dit is voor mijn heel vervelend,ik wil graag het een en ander veranderen,maar zonder upload kan ik niet veel

Gerrit

Kijk eens hier: http://forum.meteohub.de/viewtopic.php?f=8&t=8379
Scheduled FTP transfer fails, but upload test succeeds

Veroorzaakt door "vreemde tekens" in het password.
Omdat de FTP uploads gebeuren door een cron job mogen er geen "sturingstekens" in het password zitten.

Dus vraag / maak een ander password zonder speciale tekens,

Groeten Herent