Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSParkstad
#66150
Goedendag,

Kleine info, overgeschakeld van Awekasbox naar een Raspberry en tijdens de overgang is er vreemde hoge regen data ontstaan en volgens mij omdat ik de Raspberry eerst contact heb laten maken met de Awekasbox over IP.

Heb nu dus een giga aan regen meting en weet dat men dit kan weg halen in inspec data in de meteohub.

Kreeg een nette melding van de beheerder en ben van die tijd af aan het lezen zoeken en proberen om dit probleem weg te krijgen.
De metingen nu gaan weer goed behave dan de maand meting en jaar meting blijft niet correct, ook te zien op de website van Parkstad en ook meteen dat deze gegevens door worden gegeven aan derden waar ik mij behoorlijk voor schaam en verholpen wil hebben.

Echter het lukt mij niet, de waardes blijven staan, wie o wie kan mij helpen met dit probleem, zie het effe niet meer zo wat ik nog kan doen.

In het verleden is het mij wel eens gelukt, maar nu zie ik er over heen of doe iets anders verkeerds.

Met vriendelijke groet,

Marcel.
Door yjb
#66159
Hoi,

Nadat je de foute waardes hebt verwijderd zul je een "recompute" (in het maintenance menu) moeten uitvoeren. Op die manier worden alle statische waardes opnieuw berekend.

Ysbrand
Door WSParkstad
#66161
Hallo Ysbrand,

Bedankt voor de info, herberekening loopt nu en hopelijk dat het weg is, moet zeggen dat het wel heel erg lang duurt dat herberekenen.
Maar mag het probleem niet zijn, als die foute data maar weg is.
Wordt vervolgd.

Bedankt.
Door WSParkstad
#66163
Het vervolg.

Ysbrand bedankt voor de gouden tip.
Het is inderdaad gelukt en is het opschonen alleen niet genoeg, er moet ook een nieuwe herberekening zijn en dan klopt het weer.
Super bedankt en dit gaat nu in mijn notitie boekje, want helaas is de grijze massa niet meer zoals het moet zijn ;-)

Het klopt nu weer gelukkig.

Voor de toekomst dus, eerst verkeerde data wissen, dan opschonen en dan herberekenen.

Bedankt.