Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSParkstad
#66215
Hallo Wim,

Deze info kom top het juiste tijdstip.
Was overgestapt op de Raspberry maar niet zo fijn, een keer per dag liep hij vast.
Ben daarom weer terug op het oude systeem op de ALIX.3D2 (500 MHz)
nu ik dit lees blijf ik effe afwachten, bedankt.
Door WSParkstad
#66216
Hallo Wim,

Nu zit ik zo te denken, maar is het dan wel nog mogelijk om gebruikt te blijven maken van jouw Template?
Moet zeggen het wordt een mooi box als ik het zo lees allemaal.
Eigenlijk Meteohub en Meteobridge in een gesmolten zeg maar.

M.Vr.Gr,

Marcel.
Door wvdkuil
#66217
WSParkstad schrijft:
Hallo Wim,

Nu zit ik zo te denken, maar is het dan wel nog mogelijk om gebruikt te blijven maken van jouw Template?
Moet zeggen het wordt een mooi box als ik het zo lees allemaal.
Eigenlijk Meteohub en Meteobridge in een gesmolten zeg maar.

M.Vr.Gr,

Marcel.
Goede morgen Marcel,
Ik verwacht geen veranderingen in de tags (veldnamen) tussen de huidige Meteobridge en de PRO versie.

Dus de Leuven- en de Saratoga-Templates zullen gewoon werken met Meteobridge PRO.

Nieuwe faciliteiten, zeg maar de grafieken e.d. zullen zeker ook in de templates gebruikt gaan worden.

Een overgang van Meteohub => Meteobridge resulteert in het verlies van de historische data voor grafieken e.d. Alleen de hoog/laag waardes en de datums waarop kunnen manueel overgenomen worden, de data zelf gaat verloren.

Hoe dat met Meteobridge PRO zal gaan is niet duidelijk met de spaarzame info die er nu is.

Wim
Door T.J.
#66219
Kijk dit is goed nieuws.
De huidige meteobridge doet het prima maar heeft zijn beperkingen vwb. geheugen en genereren van grafieken ook de mogelijkheid om Davis weerstation direkt te ontvangen scheelt enorm, nu moet je of een logger of een meteostick aanschaffen.
Ben wel benieuwd naar de prijs, jammer dat de licentie niet meegenomen kan worden....

Gr. Tjeerd
Door lammertsm
#66241
Klinkt veel belovend, ben erg benieuwd wat het eind product gaat exact gaat worden en wat de prijs voor dit device gaat worden.
Door lammertsm
#66384
Prijzen zijn ook bekend zag ik.

299 en 349 euro.
De gene van 349 euro heeft een geïntegreerde ontvanger voor Davis sensoren aanboord.
Door T.J.
#66385
Ik vind dat nogal prijzig.
En jammer dat je de licentie niet mee kunt nemen.
Nou ja, mijn oude meteobridge doet het nog prima, ik kan later gewoon een meteostick erbij kopen.
De mogelijkheden van de pro zijn uiteraard wel meer dan een gewone.
Ben wel benieuwd naar evt. recensies van dit apparaat.

Groeten Tjeerd

PS. Gezien voor 299 euro met davis receiver....
Door wvdkuil
#66432
De MeteobridgePro werkt nu op proef en was binnen een uur geïnstalleerd. Het uitpakken en de eerste keer de laatste versie van het Meteobridge programma ophalen kostte de meeste tijd.

De demo site: http://leuven.meteobridge.com/leuven28/

Bij de installatie en eerste gebruik is er geen merkbaar verschil met de Meteobridge op een Asus of Dlink -router.

Omdat ik geen console/logger meer vrij heb, is de Davis nu aangesloten via de ingebouwde "Meteostick", die qua weer-waardes vrijwel 100% compatible is met een console. Alleen de Davis "forecast" ontbreekt.

Nadat ik de in mijn vakantie opgebouwde achterstallige mails heb weg gewerkt, zal ik rustig de tijd nemen om de nieuwe faciliteiten te testen.

Wim