Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door rvrij
#66318
Ik heb voor het aanleveren van mijn WMR-200 weerstation data altijd gebruik gemaakt van een meteohub draaiende op een mini PC in een Linux VM. Echter doordat ik regelmatig de meteohub software opnieuw moest starten ivm 'hangen' heb ik besloten om over te stappen op een meteobridge. Hierbij is een ander voordeel het energie gebruik dat aanzienlijk minder is.

Mijn vraag is of er een heldere uitleg/voorbeeld is hoe ik mijn data in hetzelfde file-format kan ftp-en zodat dit door hetweeractueel opgepakt en verwerkt kan worden.
Ik ben enige tijd aan het zoeken geweest maar kan geen duidelijke beschrijving vinden hoe een template te maken. Ik neem aan dat er gebruikers zijn die dit al gebruiken.

met vr.gr.

Rob
Door rvrij
#66320
Inmiddels ben ik eruit. Ik heb een template gemaakt zodat ik uit de metrobridge dezelfde file krijg die ook werd gegenereerd door de meteohub. Was even puzzelen maar toch gelukt. Voor de geïnteresseerden heb ik de file toegevoegd.

Rob
Bijlagen
(3.78 KiB) 195 keer gedownload
Door T.J.
#66327
Bij barotrend is nu de converter nlbarotrend beschikbaar ipv. enbarotrend.
Wel de laatste versie van meteobridge gebruiken anders werkt deze niet.

Dit even ter info.

Gr. Tjeerd
Door Doornenburg weerstation
#66333
goedemorgen,

ik snap het niet zo, gebruik al jaren een Meteobridge en denk dat Wim me toen geholpen heeft. er is een template en die wordt ook door vele ander Metobridge gebruikers toegepast:
http://templates.meteobridge.com/hetwee ... l.template

en die wordt op mijn website als
public_html/customtextout10.txt

opgeladen.
Die customtextout10.txt naam stamt nog uit mijn WD verleden.

groeten