Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSParkstad
#66607
Goedendag,

Weet een van ons hoe men data kan door geven aan OpenWeatherMap met behulp van Meteohub?

Heb gezocht en was er een topic wat betreft info OpenWeatherMap in het Forum.
Zelf denk ik wel een html file die dan geupload wordt met inlog en pasw, maar hoe ziet die file eruit wat ik dan in Meteohub moet plaatsen?

Met vriendelijke groet,


Marcel.
Door yjb
#66608
Ik denk dat je een mailtje naar Boris zal moeten sturen; Open Weather Map wordt sinds 2013 door Meteobridge ondersteund maar niet door Meteohub. Omdat Boris het protocol al kent zou het mijns inziens een kleine moeite moeten zijn.

Ysbrand
Door WSParkstad
#66610
Hallo Ysbrand,

Klopt wat je schrijft, maar zelf denk ik dat Boris dit niet meer toevoegd bij Meteohub, heb ook al een sgevraag of de optie twitter in Meteohub toegevoegd kan worden.

Dat is ook de reden waarom ik een Meteobridge Pro wil gaan kopen echter daar mis ik dan weer de Davis verwachtingen en de link met WeatherlinkIP.

Zal nog een berichtje aan Boris sturen en idd vragen of meteohub nog eventueel optie bij komen of dat Meteohub stop staat wat betreft ontwikkelingen en het allemaal overgedragen wordt aan het "groter" brooertje Meteobridge Pro.

Fijne dag,

Marcel.
Door wvdkuil
#66611
WSParkstad schrijft:
. . . ingekort . . .
waarom ik een Meteobridge Pro wil gaan kopen echter daar mis ik dan weer de Davis verwachtingen

Als het een normaal Davis station is, aangesloten via IP of USB dan krijg je gewoon de Davis verwachting.

Alleen als je de ingebouwde Meteostick gebruikt is er geen Davis verwachting omdat die door de Enoy/Console wordt geleverd
. . . ingekort . . .
en de link met WeatherlinkIP.

Als je een ip-logger in een console/envoy gebruikt blijven alle faciliteiten van de ip-logger gehandhaafd. Dus ook het opladen naar Weatherlink.com
. . . ingekort . . .
Marcel.

Als je de logger (via console/envoy of meteostick) aansluit heb je ook nog de pass-through waarbij de MeteobridgePro alle verkeer van een ander weer-programma gewoon door laat door een IP-logger te simuleren. Net zoals iedere gewone Meteobridge nu ook al doet.

Dus je kunt ook Meteohub of een ander weer-programma instellen om een weerstation te gebruiken op poort 22222 van de Meteobridge.

Of begrijp ik je bezwaren verkeerd.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
#66612
WSParkstad schrijft:
Goedendag,

Weet een van ons hoe men data kan door geven aan OpenWeatherMap met behulp van Meteohub?

Heb gezocht en was er een topic wat betreft info OpenWeatherMap in het Forum.
Zelf denk ik wel een html file die dan geupload wordt met inlog en pasw, maar hoe ziet die file eruit wat ik dan in Meteohub moet plaatsen?

Met vriendelijke groet,


Marcel.
De openweather file wordt niet via FTP maar via HTTP opgeladen.

Als je weer-programma dat niet ondersteunt, is de makkelijkste oplossing een cron-job die iedere 5 minuten wordt uitgevoerd en een CURL script start op de webserver. Zou niet al te veel tijd hoeven te kosten om zoiets te maken.

MAAR wat is het voordeel van opladen naar openweather-map? Wat krijg je ervoor terug?

Wim
Door WSParkstad
#66613
Oké Wim, geen bezwaren hoor ;-)
Nu wel veel duidelijkheid en mijn grote dank hiervoor.

Uit jouw bericht haal ik dus het volgende: geen rode maar zwarte Meteobridge Pro bestellen zonder Meteostick.

Het is mij nu duidelijk, heel erg duidelijk.

M.Vr.Gr,

Marcel.
Door wvdkuil
#66614
WSParkstad schrijft:
Oké Wim, geen bezwaren hoor ;-)
Nu wel veel duidelijkheid en mijn grote dank hiervoor.

Uit jouw bericht haal ik dus het volgende: geen rode maar zwarte Meteobridge Pro bestellen zonder Meteostick.

Het is mij nu duidelijk, heel erg duidelijk.

M.Vr.Gr,

Marcel.
En als je een paar euro over hebt, toch maar beter de rode versie. Want je weet vandaag nog niet wat je later nog meer nodig hebt.

Met de ingebouwde Meteostick kun je nu ook meerdere complete stations aansluiten. Net vandaag geannonceerd.
http://forum.meteohub.de/viewtopic.php?f=56&t=10648 => MB PRO to support multiple ISS (like envoy8x)

Wim
Door WSParkstad
#66616
Nu wordt het weer moeilijk Wim hahahaha.
Dat was ook mijn insteek voor de aanschaf, de Envoy is ook weer 8 jaar oud en heeft ook geen eeuwig leven, maar wil niks missen, vooral zoals nu de Template van jouw draait met de data die ik nu verkrijg met IP logger en Raspberry.

De Awekasbox is nu reserve bij uitval.

We hebben een luxe probleem hahahaha.