Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Bonne
#66965
Hallo,

Mijn probleem zal vast een keer in dit forum zijn gesteld, maar ik kan in de veelheid van berichten niet het juiste antwoord vinden. Misschien kan iemand in dat geval mij naar het juiste bericht loodsen.

Probleemomschrijving:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Meteobridge Pro en wil deze gebruiken voor uploaden gegevens, o.a. hwa-gegevens. Nu gebruik ik nog Weatherlink met het bestandje openweerdata.txt. Ik wil nu Meteobridge gebruiken om via FTP de gegevens te uploaden. Daartoe heb ik de hwa-handleiding voor Meteobridge erbij gepakt (overigens staat meteobridge niet genoemd bij ondersteunde software, maar de handleiding is er dus wel...).
Mijn instellingen:
Template URL: templates.meteobridge.com/hetweeractueel.template
Path (File): /www/meteogrou.nl/updates/

Bij het uploaden verschijnt de melding: Error: ncftpput /www/meteogrou.nl/updates/: server said: Could not create file.
Wat gaat hier fout?

Gr. Bonne
Door wvdkuil
#66966
Bonne schrijft:
Hallo,

Mijn probleem zal vast een keer in dit forum zijn gesteld, maar ik kan in de veelheid van berichten niet het juiste antwoord vinden. Misschien kan iemand in dat geval mij naar het juiste bericht loodsen.

Probleemomschrijving:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Meteobridge Pro en wil deze gebruiken voor uploaden gegevens, o.a. hwa-gegevens. Nu gebruik ik nog Weatherlink met het bestandje openweerdata.txt. Ik wil nu Meteobridge gebruiken om via FTP de gegevens te uploaden. Daartoe heb ik de hwa-handleiding voor Meteobridge erbij gepakt (overigens staat meteobridge niet genoemd bij ondersteunde software, maar de handleiding is er dus wel...).
Mijn instellingen:
Template URL: templates.meteobridge.com/hetweeractueel.template
Path (File): /www/meteogrou.nl/updates/

Bij het uploaden verschijnt de melding: Error: ncftpput /www/meteogrou.nl/updates/: server said: Could not create file.
Wat gaat hier fout?

Gr. Bonne

Het is een permission probleem, er mag geen bestand aangemaakt worden in meteogrou.nl/updates/

Maar in je voorbeeld staat er ook geen bestandsnaam. die moet er nog achter, b.v.
Path (File): /www/meteogrou.nl/updates/hwa.txt

Als dat niet het probleem is:
Is het testbestand opladen wel gelukt?

Bestaat er wel een folder updates/ in de root van de website?

Welk path staat er bij WeatherLink?


Wim
Door Bonne
#66969
Hallo Wim, bedankt voor je reactie.

Als ik Path (File): /www/meteogrou.nl/updates/hwa.txt gebruik, dan lukt het ook niet. De test-upload lukt wel; ik zie een bestandje test-upload staan.
De folder updates (permissie 755) staat wel in de root, want daar worden nu ook de bestandjes van Weatherlink afgeleverd, die vervolgens keurig op de website komen te staan.
Bij Weatherlink staat FTP Path: \\

Bonne
Door Bonne
#66971
Helaas nog steeds dezelfde melding, ook bij voorgestelde instellingen: Error: (...) server said: Could not create file

Bonne
Door regenbui
#66980
Hoi Bonne

De template kan je zelf hosten, maak een map op je server waar je de HWA template plaatst. het path is de URL(hier onder)wat je MeteoBridge gebruikt om de template te laden.

Stel in de MeteoBridge onder tabblad services in bij Template URL: meteogrou.nl/MeteoBridge/HetWeerActueel_MB.template.

Klik op Reload template en de MeteoBridge laad de template in.

Hierna geef je de map op in de MeteoBridge van je server waar de data van je station naar toe moet.
/public_html/grou/hwa.txt (map grou/hwa.txt. wel even aanmaken op de server natuurlijk).
Dit path meteogrou.nl/grou/hwa.txt geef je door aan het HWA.

Map namen zijn fictief, kunnen ook andere namen hebben.

Succes

Theo
Door Bonne
#66983
Het werkt inmiddels. Uiteindelijk bleek de oorzaak in het pad te zitten; ik kon daar volstaan met alleen /hwa.txt.
Bedankt voor het meedenken en de aanwijzingen.

Bonne