Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#71966
Goedendag,
Sinds enige tijd komt het steeds vaker voor dat ik de meteobridge nano SD opnieuw op meteobridge op moet starten omdat er geen gegevens meer naar de website worden gestuurd.
Voorheen hoefde ik nooit te herstarten, maar sinds 3 maanden is dat om de maand, de laatste maand om de week en nu iedere dag, soms meerder malen per dag.

Sinds eergisteren is er geen verbinding meer met meteoplug, maar ik weet niet of ik die nog nodig heb omdat ik sinds kort een SD kaart in mijn meteobridge heb zitten.
als dat niet meer nodig is, hoe kan ik deze uit het menu van meteobridge halen?
meteoplug.JPG
meteoplug.JPG (58.3 KiB) 2058 keer bekeken
Update 16:00 uur: verbinding is weer hersteld, maar voor hoe lang?
#71967
kluijfhout schreef: 06 mar 2020, 12:33 Goedendag,
Sinds enige tijd komt het steeds vaker voor dat ik de meteobridge nano SD opnieuw op meteobridge op moet starten omdat er geen gegevens meer naar de website worden gestuurd.
Voorheen hoefde ik nooit te herstarten, maar sinds 3 maanden is dat om de maand, de laatste maand om de week en nu iedere dag, soms meerder malen per dag.

Sinds eergisteren is er geen verbinding meer met meteoplug, maar ik weet niet of ik die nog nodig heb omdat ik sinds kort een SD kaart in mijn meteobridge heb zitten.
als dat niet meer nodig is, hoe kan ik deze uit het menu van meteobridge halen?

meteoplug.JPG

Update 16:00 uur: verbinding is weer hersteld, maar voor hoe lang?
De server van meteoplug is verleden week vervangen door een veel snellere om de groeiende belasting te kunnen opvangen.
https://forum.meteohub.de/viewtopic.php?f=63&t=14689
Helaas bleek gisteren dat er een hardware fout in het moederbord zat.
https://forum.meteohub.de/viewtopic.php?f=63&t=14711
De server is vandaag gerepareerd en moet weer voldoende snel kunnen werken.

===
Als u geen meteoplug-grafieken e.d. wilt gebruiken, moet u de oplaad op de tab "Weather Network" uit zetten

Wim
Bijlagen
meteoplug.jpeg
meteoplug.jpeg (135.34 KiB) 2053 keer bekeken