Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Gebruikersavatar
Door Marcel
#72139
Hallo,

Ik kan op de een of andere manier niet meer bij mijn meteobridge,
De link werkt niet meer.

Iemand een idee hoe ik dat weer kan laten werken.

Alvast bedankt
Marcel
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#72140
Er is blijkbaar een grotere storing of verandering op de Meteoplug server die hiervoor zorgt.
Veel links werken niet meer, sommige nog wel.

U kunt ook even thuis op uw Meteobridge aanloggen en dan op de system-tab op "Allow login from the Internet via this URL" klikken.

Wellicht is er een nieuwe link nodig.

Wim
Gebruikersavatar
Door T.J.
#72142
Ik werk meestal lokaal met mijn meteobridge, dus gewoon via het lokale IP adres.
Het is handig om een vast IP adres te laten toewijzen door de router.
Maar idd werkt de remote link ff niet....

De URL openen in meteobridge zelf werkt ook niet, probleem met credentials lijkt mij.
Gebruikersavatar
Door Marcel
#72145
wvdkuil schreef: 01 mei 2020, 21:03 Er is blijkbaar een grotere storing of verandering op de Meteoplug server die hiervoor zorgt.
Veel links werken niet meer, sommige nog wel.

U kunt ook even thuis op uw Meteobridge aanloggen en dan op de system-tab op "Allow login from the Internet via this URL" klikken.

Wellicht is er een nieuwe link nodig.

Wim
Ik kan op de laptop ook niet aanloggen op meteobridge.

Tjeerd, ik ben niet zo heel erg technisch om een vast ip adres te laten toevoegen
Door heersje
#72148
Hallo Marcel,

Als je inlogt in je router kan je vinden welk ip adres toegewezen is aan de MB. Het adres van je router kan je vinden als je kijkt naar de netwerkeigenschappen en kijkt naar het netwerk adres van je default gateway of DHCP server. Het zal mogelijk iets zijn als 192.168.0.1
De meteobridge zal dan een adres hebben 192.168.0.xyz waarbij xyz dan bijvoorbeeld 21 is of 82 dat zie je in je router bij het overzicht aangesloten apparaten. Dat ip adres gebruik je dan in je browser dus bijv http://192.168.0.82/ om je meteobridge te openen.

succes
#72150
De twee "remote" meteobridges die ik niet kon bereiken, bleken beide hetzelfde probleem te hebben.

Bij lokaal aanloggen bleek er geen "Geen vinkje te staan op de tab "licence".
Vermoedelijk bij een nieuwe versie na reboot niet automatisch overgenomen van de vorige versie.

Dus 1-2-3 (zie bijgevoegd plaatje)
en na 5 minuten
werken de links weer.

Wellicht waard om het bij u ook te proberen

Wim
Bijlagen
remote.jpeg
remote.jpeg (131.98 KiB) 3379 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door T.J.
#72151
Ik had mijn opgeslagen wachtwoord van de meteobridge niet gewijzigd....
Daar ik nu een Nano SD heb.
Oeps :shock:
Het werkt nu weer.
Het IP adres van de metebridge wordt ook in de MB zelf weergegeven, in mijn geval 192.168.1.110
Bijlagen
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (13.7 KiB) 3371 keer bekeken
Door hans wildeboer
#72157
hoi ik had vanmorgen ook het probleem dat ik mijn meteobridge niet meer kon benaderen ik kon met WeatherLink geen gegevens binnen halen en op een zeker moment ging ik in de router kijken welke ip adres en het blijkt dat de meteobridge een anders ip aders heeft gekregen en moet vanmorgen gebeurd zijn wan ik zag dat ik tot 06:10 gegevens hand ik WeatherLink en nu weet ik dat er meer met dit probleem heeft gehad en ja ik moest ook het vinkje weer aan geven

met vriendelijke groet
hans
Door heersje
#72164
Meestal kun je via je router aangeven dat een apparaat (als de MB) altijd hetzelfde IP adres krijgt, ook in MB tabblad netwerk kun je een vast IP adres instellen. Maar dit vereist wel enige kennis van netwerkinstellingen.
Gebruikersavatar
Door Ws Heinenoord
#72165
Ik heb sinds het weekend dat het laten zien van een grafiek wel minuten kan duren, terwijl het daarvoor secondenwerk was. Zowel bij aanroepen via de externe link als direct op de MB via de Grafieken tab. Dat maken van die grafieken loopt in beide gevallen via de Meteobridge.com site, meen ik te zien.
Ook komt het voor dat er geen verbinding komt met de MB via z'n IP-adres, terwijl uploads wel doorgaan.
Ik zie ook dat er sinds 3 mei een nieuwe software versie opstaat.
Kan het een met het ander te maken hebben?