Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Gebruikersavatar
Door useradema
#72174
Beste weercollega's

Ik gebruik WsWin (pc wetterstation) voor het verwerken van mijn weerdata. Dit programma genereert configureerbare grafieken. Belangrijker nog een configureerbaar databestand voor upload
van de actuele data naar mijn PHP based website.

Mijn vraag: Kan de Meteobridge Pro ook zo'n bestand aanmaken/uploaden?

Groet,
Alexander
Door heersje
#72177
De Meteobridge (ik heb de gewone) kan data wegschrijven naar een MySQL database die je dan mbv PHP weer kan uitlezen op je website
Gebruikersavatar
Door T.J.
#72188
Ik heb een MB nano en deze heeft de mogelijkheid om zelf een tempate bestand te configureren/maken.
Hierin geef je aan welke data en in welk format je deze wilt hebben.
Als voorbeeld een template bestand wswin monthly:
#pragma exportfile=EXP[MM]_[YY].csv
#pragma crlf=y
#pragma fillgap=300
## Datum, Zeit, Innentemperatur[C], Aussentemperatur [C], Innenfeuchte [%], Aussenfeuchte [%], LuftdruckMeereshoehe [hPa], Regen [mm], Windgeschwindigkeit[km/h], Windrichtung, Böen[km/h], UV-Index, Solarstrahlung [W]
$,,1,2,13,17,18,133,34,35,36,45,41,42
[DD].[MM].[YYYY],[hh]:[mm],[thb0temp-avg.1:--],[th0temp-avg.1:--],[th10temp-avg.1:--],[thb0hum-avg.0:--],[th0hum-avg.0:--],[thb0seapress-avg.1:--],[rain0total-sum.3:--],[wind0avgwind-avg=kmh.1:--],[wind0dir-avg.0:--],[wind0wind-max=kmh.1:--],[uv0index-avg.1:--],[sol0rad-avg.0:--]

Ook de grafieken zijn redelijk uitgebreid.

Je kunt dus ook je eigen templates maken en deze in folder templates plaatsen, bij de nano dus op de SD kaart welke ik gewoon kan aanroepen als zijnde een netwerkschijf.

Mogelijkheden te over.