Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#72294
Ik ben van plan om binnenkort de VP2 te kopen, ik heb een eigen website en wil mijn gegevens daar naar toe uploaden en eventueel naar wunderground. Zelf heb ik een Imac met het nieuwste besturingsprogramma.
Wat moet ik nog bij kopen om alles goed te laten draaien. Datalogger? Meteobridge?
#72295
Elk Davis station heeft een logger nodig. En naast die logger een weer-programma om all oplaad-klusjes uit te voeren.

Als u vandaag een nieuw station koopt dan is de meest mooie en gebruikersvriendelijke oplossing een Meteobridge-Nano Dat is een logger inclusief alle functionaliteit van een Meteobridge.

Misschien zelfs een Nano-SD met extra opslag maar die SD uitbreiding kan ook later als u inderdaad heel veel lokale grafieken wilt gaan maken.

Eigenlijk is er geen alternatief:
Een gewone logger heeft altijd een computer met een weer-programma nodig.
Een Weatherlink-Live apparaat kan wel enige taken doen, maar welk programma ondersteunt dat apparaat.
Zie ook dit plaatje https://www.wxforum.net/index.php?topic ... #msg408320

Wim
Bijlagen
logger options F.png
logger options F.png (55.83 KiB) 3620 keer bekeken
#72299
wvdkuil schreef: 19 jun 2020, 14:59 Elk Davis station heeft een logger nodig. En naast die logger een weer-programma om all oplaad-klusjes uit te voeren.

Als u vandaag een nieuw station koopt dan is de meest mooie en gebruikersvriendelijke oplossing een Meteobridge-Nano Dat is een logger inclusief alle functionaliteit van een Meteobridge.

Misschien zelfs een Nano-SD met extra opslag maar die SD uitbreiding kan ook later als u inderdaad heel veel lokale grafieken wilt gaan maken.

Eigenlijk is er geen alternatief:
Een gewone logger heeft altijd een computer met een weer-programma nodig.
Een Weatherlink-Live apparaat kan wel enige taken doen, maar welk programma ondersteunt dat apparaat.
Zie ook dit plaatje https://www.wxforum.net/index.php?topic ... #msg408320

Wim
Merci Wim,
Bedankt voor je informatie, ik heb nog wel een vraag.
Ik begrijp dat je voor een Imac dus geen speciale meteobrigde nano nodig hebt?
#72300
De console van uw VP2 weerstation heeft een logger nodig.

Dat kan dus een Meteobridge-Nano zijn https://www.meteobridge.com/wiki/index. ... ridge_NANO
Dat is dus een logger plus de "micro-computer met het Meteobridge programma" in 1 blokje
Dat past precies in uw console.
Volgens mij de beste oplossing op dit moment.

Uw iMac gebruikt u om te browsen, website the FTP'en e.d.
Daar hoeft u geen weer-programma te gebruiken, immers daarvoor gebruikt u het Meteobridge-programma in uw Nano in uw console.

===

Iedere Metebriodge nano heeft een uitbreidings-sleuf waar u een extra geheugenkaartje in kan duwen.
Die moeten wel van een zeer goede kwaliteit zijn dus dat kost 65 euro extra.

Wim
#72302
Ik heb sinds enige weken een Nano SD in gebruik.
Heeft toch serieuze voordelen tov een gewone MB.
Bijvoorbeeld als er een storing in de internetverbinding is, dan zal de MB nano automatisch opnieuw verbinding maken.
Afgelopen week had ik een storing in logger deel. (kreeg een mail van Awekas)
Bij de gewone MB had ik dan thuis moeten zijn om opnieuw te starten.
De Nano kon ik gewoon via internet bereiken en rebooten naar een vorige versie.
Ook gebruik ik veel de grafieken genereer functie voor mijn nieuwe wordpress site in wording.
Voor mij de perfecte oplossing, alles in 1.

Succes met de keuze!

Groeten Tjeerd
#72303
Thanks Geert, ik heb n.l een wordpress website en kon via cumulus altijd mooi mijn gegevens delen.
Helaas nu lukt dat niet meer en mijn weerstation oregon wmr 100 is aan vervanging toe.
Ik denk dat ik nu mijn keuze kan maken.
#72318
Afgelopen week had ik een storing in logger deel. (kreeg een mail van Awekas)
Bij de gewone MB had ik dan thuis moeten zijn om opnieuw te starten.
De Nano kon ik gewoon via internet bereiken en rebooten naar een vorige versie.
Ook gebruik ik veel de grafieken genereer functie voor mijn nieuwe wordpress site in wording.
Voor mij de perfecte oplossing, alles in 1.

Succes met de keuze!

Groeten Tjeerd
[/quote]
Dat vind ik eigenlijk een doorslaggevend argument. Ben je niet in staat om 24 uur je systeem te (laten) monitoren dan loop je de kans dat je site lang niet actueel is en dan laten de mensen je site uiteindelijk links liggen. Zeker als je gesponsord wordt dan kan dat fatale gevolgen hebben. Stabiliteit en duidelijkheid op je site is veel belangrijker dan toverballen / mooie plaatjes en (te) langdradige informatie.
#72324
tvrensen schreef: 19 jun 2020, 13:56 Ik ben van plan om binnenkort de VP2 te kopen, ik heb een eigen website en wil mijn gegevens daar naar toe uploaden en eventueel naar wunderground. Zelf heb ik een Imac met het nieuwste besturingsprogramma.
Wat moet ik nog bij kopen om alles goed te laten draaien. Datalogger? Meteobridge?
Indien u een iMac gebruikt zou ik ook even kijken naar WeatherCat https://trixology.com/. Uitstekend stukje SW, zeer stabiel. Nadeel is wel dat uw Mac 24x7 'aan' moet staan, wat voor mij (onder andere) de reden was om een 2e hands Mac Mini aan te schaffen.

Succes met uw keuze.