Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Gebruikersavatar
Door osjohn
#72540
Hallo allemaal

Kan een Logitech HD Pro Webcam C920 ook op een Meteobridge Pro+ werkend aangesloten worden ??

Groeten John
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#72541
Meteobrdige kan een webcam ondersteunen die via een URL een plaatje kan leveren.
Dus via het lokale netwerk, LAN of WiFi maakt niet uit.

Maar volgens mij is de https://www.logitech.com/nl-nl/product/ ... on-tabular een USB camera. Voor aansluiting op een laptop / PC / Mac.

Dus geen IP-netwerk camera, en niet te koppelen aan een Meteobridge.

Wim

https://www.meteobridge.com/wiki/index. ... ct_Station ==> Weather Cam
. . . je hebt een URL die verwijst naar een afbeelding die Meteobridge zou moeten nemen als weercamerabeeld, dan kun je de optie "Externe afbeelding" gebruiken. Meteobridge leest de URL en gebruikt de afbeelding voor verdere verwerking en upload naar weernetwerken. Het gebruik van de afbeelding van een externe camera kan interessant zijn als u uw Meteobridge-weergegevens aan die afbeelding wilt toevoegen.
Gebruikersavatar
Door osjohn
#72542
Dat klopt Wim, die cam is USB en mijn gedachten waren omdat de Meteobridge ook een USB bezit
dacht ik van zou daar een webcam op werken.

Een goede netwerkcamera is erg duur en voor 125 euro heb je een goede webcam.

Groeten John
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#72543
osjohn schreef: 09 okt 2020, 17:18 Dat klopt Wim, die cam is USB en mijn gedachten waren omdat de Meteobridge ook een USB bezit
dacht ik van zou daar een webcam op werken.

Een goede netwerkcamera is erg duur en voor 125 euro heb je een goede webcam.

Groeten John
Er zit geen ondersteuning voor een USB camera in de Meteobridge.
De USB is alleen voor het koppelen van een USB weerstation of een extra opslag.

Een stilstaand plaatje ophalen van IP camera is een erg eenvoudige extra faciliteit en die is toegevoegd.
Een USB camera vereist een veel te groot stuur-programma. Wellicht is er een RaspberryPI die je wel kan gebruiken en die via een IP adres dan wel een stilstaand plaatje levert. Maar dan zit je aan een meer-investering van nog eens 50 euro.

Ik zie via Google toch veel IP webcams die zelfs voor minder dan 100 euro leverbaar zijn.
Of die ook allemaal een stilstaand plaatje leveren weet ik niet. Dat is vaak niet meteen te zien.

Wim