Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#72850
Doordat er via de Console van de Vantage Pro2 geen data meer werd doorgezonden heb ik en de Console en de Meteobridge opnieuw moeten opstarten, dus bij allebei de stekkers eruit.
In eerste instantie via de Meteobridge alleen maar dit werkte niet, terwijl de data wel binnen kwam via de Console.

Het gekke is en dat heb ik nog niet eerder meegemaakt dat er bij versie 5.1 van de Meteobridge overal weergegevens naar de diverse weeruploaders wordt gestuurd deze normaal altijd werken.
Alleen bij HWA niet.

Ik heb in de Meteobridge in events de template handmatig opgeladen en getest en daarna werkte de HWA upload ook weer.
Dus daarom heb ik ongeveer een dag geen upload verzorgd naar HWA.

Is dit een bug in de Meteobridge 5.1 versie of toeval???
#72852
De meteobridge staat dus los van je console, beiden vangen signaal op van het weerstation. Tenzij je een nano ingebouwd hebt. De MB is minder gevoelig dan het console, dus eerder signaal verlies. dit gezegd hebbende stel ik ook vast dat mijn signaal op de MB momenteel zwakker is dan voorheen, weet niet of dit bepaalde factoren in de omgeving zijn, ik zie niet in hoe firmware signaal ontvangst kan beinvloeden maar wie weet
#72890
Met de 5e versie van Meteobridge lijkt die instabiel te worden.
Regelmatig ligt de data eruit en moet ik de Meteobridge opnieuw opstarten, , gelukkig krijg ik dan een mail als er geen data wordt doorgegeven.
Ook in Firefox heb ik er problemen mee dat de meteobridge zeer regelmatig niet gevonden wordt.
Als ik maar even een tabblad probeer aan te raken vliegt de meteobridge eruit.
In Microsoft Edge heb ik geen problemen ermee.

Ook moet ik HWA na opstarten opnieuw starten door Events en dan template opnieuw laden en dan op test te drukken.

Inmiddels heb ik Meteobridge 5.1 (Jan 18 2021, build 14277), FW 1.4 geladen en hoop ik dat de problemen opgelost zullen zijn.
#72924
Inmiddels heb ik het probleem kunnen herleiden.

Ik had 2 stofsensoren toegevoegd in de Meteobridge en dat vond de Meteobridge niet leuk en werd die instabiel.
Inmiddels heb ik de 2 stofsensoren weer verwijderd in de Meteobridge en nu draait die stabiel...