Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#73198
Wie weet hoe je met een MeteoBridge Pro+ Red een CumulusMX template te koppelen. De algemene Cumulus Wiki is niet heel duidelijk en waarschijnlijk nog niet compleet.
Ik heb in gebruik een Davis Vantage Vue en de MB Pro+ Red.
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73201
Leo vd Plaat schreef: 18 mei 2021, 18:37 Wie weet hoe je met een MeteoBridge Pro+ Red een CumulusMX template te koppelen. De algemene Cumulus Wiki is niet heel duidelijk en waarschijnlijk nog niet compleet.
Ik heb in gebruik een Davis Vantage Vue en de MB Pro+ Red.
Volgens mij is dat niet mogelijk.
Een Davis station met een logger kan via "pass through" de data naar een ander weer-programma doorsturen omdat de communicatie via het console verloopt.
Maar niet als er geen logger is zoals een "meteostick" of MB-red.
https://www.meteobridge.com/wiki/index.php/Stations
=> Davis+ logger
Meteobridge can also pass through the connection to the Davis station to an additional PC weather program of your liking. Therefore, you can use Meteobridge and a PC weather program in parallel.
=> Meteostick
Meteobridge does not offer pass through options for Meteostick as with the Davis loggers.
Wim
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73213
Leo vd Plaat schreef: 20 mei 2021, 11:16 Bedankt Wim voor je reactie echter ik heb dus een Davis Vantage Vue en een Davis console. Nu heb ik de MeteoBridge Pro+ Red waar ook een logger inzit en beide ontvangen de data van het (buiten) weerstation. Via de Leuven template werkt het goed maar ik wil ook enige andere templates gaan proberen zoals de CumulusMX.
http://www.plaatinfo.nl/weather28/
Sorry, ik begreep het verkeerd.
De Meteobridge kan gegevens aanleveren aan heel veel templates tegelijkertijd.
Er is ook 1 template ingebouwd in de Meteobridge zelf.
De weather34-aurora template is speciaal voor de Meteobridge gemaakt.
Saratoga, Leuven en MeteoTemplate en vele andere werken allemaal met een Meteobridge goed samen.

Maar cumulusMX is, dacht ik, eigenlijk een weer-programma, net zoals Meteobridge, Weewx, WeatherDisplay en alle andere.

Als cumulusMX ook een eigen template heeft, moet cumulusMX waarschijnlijk met je weerstation kunnen praten. En dat kan niet met de MB-Pro-Red.

Maar misschien weet iemand anders een werkende oplossing, ik ben benieuwd.
Weer wat geleerd,

Wim