Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#73912
Mijn configuratie laadt vanuit Meteobridge op naar eigenweer.nl/weerstationulrum en dan verder naar HWA.
Site is van weerhuisje.nl. Heb al contact gehad met hun maar zij konden er niks aan veranderen helaas
In het laatste traject (= Eigenweer.nl => HWA) wordt als eenheid km/h aangegeven, maar de data blijkt m/s te zijn.
Komt vraag op: Meteobridge waarden zijn m/s maar moet eigenlijk km/h zijn
hoe/waar kan ik het eventueel recht zetten in Meteobridge?
de Wind10Avg = 6.8 dat is dus de 10 min m/s waarde. terwijl de WindspeedAvgkm= 24 ook de 10 min gemiddelde is maar dan van de km/h. En dat moet op HWA hun site. en niet de 6.8 want dat is de de m/s waarde.
Hoop dat hier mensen zijn voor de juiste oplossing. Want anders moet ik helaas mijn account weer opzeggen om dat dit helaas wat HWA laat zien niet de juiste wind Waarde is in Km/h
Bijlagen
Windbestand1.jpg
Windbestand1.jpg (14.28 KiB) 3855 keer bekeken
Meetgegevens2.jpg
Meetgegevens2.jpg (129.63 KiB) 3855 keer bekeken
meteobridge.jpg
meteobridge.jpg (419.14 KiB) 3855 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Meteo-ulrum op 23 feb 2022, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#73913
Dan is er een tag in het template bestand niet goed:

In tabblad services--->events kijken welk template bestand er wordt gebruikt

Indien mogelijk het template bestand aanpassen en dan de betreffende tag aanpassen

Het moet zijn

$wind10Avg = "[wind0avgwind-avg10=kmh.1:---]";

=kmh zorgt voor conversie naar km/h de .1 geeft het aantal decimalen aan en :--- de waarde welke wordt doorgegeven indien gegevens niet beschikbaar

Waarschijnlijk ontbreekt =kmh in uw tag voor de gemiddelde windsnelheid

Dit aanpassen indien mogelijk en op reload template klikken

Dan moet het goed zijn
#73914
Meteo-ulrum schreef: 23 feb 2022, 16:40 "Mijn configuratie laadt vanuit Meteobridge op naar eigenweer.nl/weerstationulrum
en dan verder naar HWA. Site is van weerhuisje.nl. Heb al contact gehad met hun maar zij konden er niks aan veranderen helaas
In het laatste traject (= Eigenweer.nl => HWA) wordt als eenheid km/h aangegeven, maar de data blijkt m/s te zijn.
. . .
Hoop dat hier mensen zijn voor de juiste oplossing. Want anders moet ik helaas mijn account weer opzeggen om dat dit helaas wat HWA laat zien niet de juiste wind Waarde is in Km/h
U kunt beter anders opladen.
Nu vanuit Meteobridge naar "eigen weer" naar HWA

Doe het voortaan
zowel vanuit Meteobridge naar "eigen weer"
en ook vanuit Meteobridge naar HWA

Dus twee aparte oplaad instellingen in uw Meteobridge.

Kost niets extra en dan verdwijnt de foute vertaling m/s-km/h

Wim
#73916
hallo wim
ik weet niet hoe het nu gaat alles is ingesteld door Albert van weerhuisje.nl
en ik kwam er achter dat weerstationgenemuiden die ook via mijneigenweer.nl heeft
het zelfe probleem heeft. Alleen blijkbaar weet die het niet heb dus gevraagd aan weerhuis om iets te veranderen maar hij kon er helaas niks aan doen Groeten marten
#73917
Meteo-ulrum schreef: 23 feb 2022, 17:10 hallo wim
ik weet niet hoe het nu gaat alles is ingesteld door Albert van weerhuisje.nl
en ik kwam er achter dat weerstationgenemuiden die ook via mijneigenweer.nl heeft
het zelfe probleem heeft. Alleen blijkbaar weet die het niet heb dus gevraagd aan weerhuis om iets te veranderen maar hij kon er helaas niks aan doen dacht ook zelf een upload te doen naar HWA alleen heb geen FTP of wat dan ook waar HWA het weg kan halen Groeten marten
#73921
Marten,

Als de weg via mijneigenweer.nl doodloopt, dan is het alternatieve pad voorgesteld door Wim heel zinnig.
Voor gereedmaken van een Meteobridge voor een aparte verbinding direct naar HetWeerActueel zie deze Handleiding:
het duidelijkst is waarschijnlijk om de pdf-file te lezen (in de aanhang), want die heeft illustraties.
Lees de 2e beschrijving voor 'nieuwe' Meteobridge.
Voor het bovenste invulvakje waar ftp.uwhost.nl staat, zou je kunnen invullen ftp.mijneigenweer.nl/weerstationulrum/
Heb dat bekeken, en het werkt waarschijnlijk: je kunt die weblink tenminste publiek openen.
Bijbehorende wachtwoorden nodig voor setup & upload zijn uiteraard alleen bij jou bekend.
Het betekent dat je mijneigenweer.nl niet gebruikt als generator voor een uploadfile naar HWA,
maar je gebruikt wel de ftp-afdeling daarvan als parkeerplaats/webruimte voor de file hwa.txt die Meteobridge gaat maken nadat je de Handleiding hebt uitgevoerd.