Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#73964
Goedendag,
Dit weekend mijn nieuwe glasvezelmodem geinstalleerd en de volgende portforwarding toegepast:
weerstation3.png
weerstation3.png (36.6 KiB) 4290 keer bekeken
Helaas komt mijn data niet binnen op de leuven weerwebsite.
Ik heb in meteobridge het ip adres van mijn nieuwe modem gewijzigd:
weerstation2.png
weerstation2.png (10.9 KiB) 4290 keer bekeken
Vervolgens zie ik in mijn weerwebsite de volgende foutmeldingen:
Weerstation.png
Weerstation.png (100.7 KiB) 4290 keer bekeken
Wat doe ik fout?
Hulp is van harte welkom.

Groeten, Johan
#73965
kluijfhout schreef: 28 feb 2022, 17:33 Goedendag,
Dit weekend mijn nieuwe glasvezelmodem geinstalleerd en de volgende portforwarding toegepast:
Helaas komt mijn data niet binnen op de leuven weerwebsite.
Ik heb in meteobridge het ip adres van mijn nieuwe modem gewijzigd:
Vervolgens zie ik in mijn weerwebsite de volgende foutmeldingen:
Wat doe ik fout?
Hulp is van harte welkom.
Groeten, Johan
Hallo Johan,
.
Ik weet niet precies wat u wilt bereiken. Daarom misschien overbodige vragen.
http://www.weerstationkruiningen.nl/
Host u uw website in huis op een eigen apparaat? http://www.weerstationkruiningen.nl/ ip extern 149.143.33.169:443
De webserver waar uw website op draait heeft ip-adres 192.168.1.100 ?
.
Wat is het IP address van de Meteobridge ? Dat moet in hetzelfde subnet zitten, dis in ieder geval 192.168.1.???
.
Waarom heeft u portforwarding van buiten naar in uw huis voor FTP ?
==> als zowel de Meteobridge als de webserver in huis zijn is dat toch niet nodig?
.
==> Nu kunnen ook allerlei kwalijke figuren via FTP proberen in te breken.
==> als u toch van buiten uw huis ook FTP wil gebruiken geef dan in ieder geval een "vreemde" poort op.
.
===
Het testpad kan, volgens mij, niet beginnen met //
/ is de root van interne website.
Probeer eerst met een FTP programma in huis op 192.168.1.100 in te loggen en kijk dan wat de mappen structuur is.
.
Er zijn inderdaad tien-tallen gebruikers van eenzelfde configuratie dus het moet lukken.
Vaak is het iets klein.
.
Succes, Wim
#73967
kluijfhout schreef: 28 feb 2022, 22:32 Beste Wim,
Dank voor de tip.
Ik heb de FTP forwarding uit mijn modem verwijderd.
Vreemd genoeg komen de gegevens nu wel opeens binnen.
.
Groet, Johan
.
Hallo Johan,
.
Ook gisteren was er af en toe nieuwe data zichtbaar. Heel soms de 5 minuten data (FTP) en iets vaker de http upload.
.
Ik denk dat de web-ftp-server gewoon veel te druk was met alle verkeer wat via het internet binnenkwam.
Er zijn gewoon heel veel "script-kiddies" en echt gevaarlijke criminelen die voortdurend scannen op openstaande poorten. Alles hebben ze geautomatiseerd. Ze weten de ip-addressen van de providers en scannen die 24/24.
.
Als er dan opeens een FTP poort openstaat dan wordt elke bekende fout uit verleden getest en wordt de ftp server aangeroepen met een wachtwoorden kraker.
.
Als je in de webserver access-log kijkt zul je daar ook soms hele vreemde aanroepen zien.Vaak alleen maar om te kijken of er een actieve SQL server is waarna dan ook weer allerlei inbraak pogingen starten.
.
Maar in een weer-website zonder SQL zijn de criminelen niet geïnteresseerd. Wel de script-kiddies, die doen het voor de "lol".
.
Wim