Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#74074
Ik heb afgelopen week een Meteobridge Nano in een 2e console geplaatst zodat ik de pc met Weatherlink eindelijk uit kan zetten. Die draait al jaren alleen om het weer te kunnen uploaden. En om de Russen niet langer te steunen (en om geld uit te sparen) is een extra PC 24/7 laten draaien niet langer wenselijk.

Ik heb de upload naar mijn website en hwa goed ingeregeld nu. Ook heb ik een dagelijkse export gemaakt die vergelijkbaar is met wat weaterlink in de downld08.txt staat. Want op basis van die file had ik een aantal scripts op weerstationkessel.nl om de historische data te importeren. Verder heb ik nu charts van Meteobridge in gebruik op mijn eigen website. Dus dat draait weer zoals moet en de PC staat vanaf gisteravond uit.

Ik loop echter nog tegen 1 probleempje aan: de monthly en yearly rainfall staan niet goed in de MeteoBridge. Dus in uploadfiles staan deze waardes ook fout. Zijn deze aan te passen in Meteobridge?

Ik heb een import methode gevonden van oude data. Daarmee zullen deze waardes ook wel goed staan, maar ik hoef niet perse alle data in de meteobridge in te lezen omdat ik de historie ook in een mysql database opsla op mijn website. Dus liefst pas ik alleen de monthly en yearly rain aan voor deze maand/jaar. Maar kan dat wel?

Gr,
Luc
#74075
Luc schreef: 26 apr 2022, 09:25 Ik heb afgelopen week een Meteobridge Nano in een 2e console geplaatst zodat ik de pc met Weatherlink eindelijk uit kan zetten. Die draait al jaren alleen om het weer te kunnen uploaden. En om de Russen niet langer te steunen (en om geld uit te sparen) is een extra PC 24/7 laten draaien niet langer wenselijk.

Ik heb de upload naar mijn website en hwa goed ingeregeld nu. Ook heb ik een dagelijkse export gemaakt die vergelijkbaar is met wat weaterlink in de downld08.txt staat. Want op basis van die file had ik een aantal scripts op weerstationkessel.nl om de historische data te importeren. Verder heb ik nu charts van Meteobridge in gebruik op mijn eigen website. Dus dat draait weer zoals moet en de PC staat vanaf gisteravond uit.

Ik loop echter nog tegen 1 probleempje aan: de monthly en yearly rainfall staan niet goed in de MeteoBridge. Dus in uploadfiles staan deze waardes ook fout. Zijn deze aan te passen in Meteobridge?

Ik heb een import methode gevonden van oude data. Daarmee zullen deze waardes ook wel goed staan, maar ik hoef niet perse alle data in de meteobridge in te lezen omdat ik de historie ook in een mysql database opsla op mijn website. Dus liefst pas ik alleen de monthly en yearly rain aan voor deze maand/jaar. Maar kan dat wel?

Gr,
Luc
Meteobridge Nano en de Meteobridge Pro zijn bijna identieke tweelingen.

Bij de "gewone Meteobridges" staat het beschreven op
=> https://www.meteobridge.com/wiki/index.php/Live_Data
==> Min/Max Data
When you move your mouse over historical data a balloon help will show up, which reports time stamp of selected minimum or maximum. When you click into the field, a dialog will pop-up which allows you to change historical values. Current values will be displayed in metric and imperial units. When you input data, you can use metric units
Voor de Pro/Nano is er meer gedetailleerde historische info mogelijk:
=> https://www.meteobridge.com/wiki/index.php/PRO_History
==> Editing Data of an Hour
A click onto the average, minimum or maximum values opens an input dialog, where a new value can be manually inserted.
Succes,
Wim
#74076
Hoi Wim,

Bedankt voor je reactie. Ik had deze methode in de Meteobridge Nano SD gevonden. Echter hier kan ik alleen uurdata of minuut data editen. Ik kan geen totalen voor een hele maand of heel jaar aanpassen.

Een optie zou kunnen zijn dat ik voor de maanden jan-mrt ieder één record importeer met daarin de totalen voor die maand. En hetzelfde voor 20 april (ik ben op 21 april gaan meten met de Meteobridge). Dan zou ik in deze 4 records de juiste min/max en totalen voor neerslag kunnen zetten. Dat zou het volgens mij opgelost moeten zijn.

Gr,
Luc
#74077
Luc schreef: 26 apr 2022, 11:48 Hoi Wim,

Bedankt voor je reactie. Ik had deze methode in de Meteobridge Nano SD gevonden. Echter hier kan ik alleen uurdata of minuut data editen. Ik kan geen totalen voor een hele maand of heel jaar aanpassen.

Een optie zou kunnen zijn dat ik voor de maanden jan-mrt ieder één record importeer met daarin de totalen voor die maand. En hetzelfde voor 20 april (ik ben op 21 april gaan meten met de Meteobridge). Dan zou ik in deze 4 records de juiste min/max en totalen voor neerslag kunnen zetten. Dat zou het volgens mij opgelost moeten zijn.

Gr,
Luc
Inderdaad, gewoon 1 meting invoeren voor een periode voor iedere waarde waarvan je de min/max nodig hebt.

Die ene meting wordt dan gebruikt voor de hele periode.

Wim
#74078
wvdkuil schreef: 26 apr 2022, 12:15
Luc schreef: 26 apr 2022, 11:48 Hoi Wim,

Bedankt voor je reactie. Ik had deze methode in de Meteobridge Nano SD gevonden. Echter hier kan ik alleen uurdata of minuut data editen. Ik kan geen totalen voor een hele maand of heel jaar aanpassen.

Een optie zou kunnen zijn dat ik voor de maanden jan-mrt ieder één record importeer met daarin de totalen voor die maand. En hetzelfde voor 20 april (ik ben op 21 april gaan meten met de Meteobridge). Dan zou ik in deze 4 records de juiste min/max en totalen voor neerslag kunnen zetten. Dat zou het volgens mij opgelost moeten zijn.

Gr,
Luc
Inderdaad, gewoon 1 meting invoeren voor een periode voor iedere waarde waarvan je de min/max nodig hebt.

Die ene meting wordt dan gebruikt voor de hele periode.

Wim
Gelukt! Bedankt voor het wijzen in de goede richting.

Gr,
Luc