Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#74449
Wat nog zou kunnen is dat de NANO nog gekoppeld staat aan de oude router??
Heb ik toen gehad met de meteobrige icm met de weatherlink ip.
Dan moet je de oude router er weer tussen hangen en de NANO ontkoppelen...
#74453
mandersp schreef: 31 dec 2022, 17:35 Wat nog zou kunnen is dat de NANO nog gekoppeld staat aan de oude router??
Heb ik toen gehad met de meteobrige icm met de weatherlink ip.
Dan moet je de oude router er weer tussen hangen en de NANO ontkoppelen...
Had u toen ook de meteobridge gereset? Dat heb ik namelijk wel gedaan, dan zou het toch weg moeten zijn?
#74454
T.J. schreef: 31 dec 2022, 16:54 Meteobridge nano zet een eigen wifi netwerk op bij opstart, werkt dit ook niet?
Dus je telefoon verbinden met het wifi netwerk welke begint met meteobridge-xxxxxx
Als je bent verbonden met dit netwerk (de melding geen internetverbinding negeren)
In je browser 192.168.169.1 typen, inloggen met gebruikersnaam meteobridge en ww meteobridge
Vervolgens kun je je meteobridge instellen en rebooten.
Mocht je helemaal geen verbinding kunnen krijgen dan middels reset knopje de nano resetten zoals Toulon aangeeft.
Misschien is je Nano SD kapot?
Snel knipperen betekent dat de meteobridge geen verbinding met internet kan maken.
Juiste volgorde bij opstarten is snel knipperen, langzaam knipperen en dan constant branden.
Indien rode LED constant oplicht dan is de meteobridge gebruiksklaar.

Vreemd dat het niet lukt, misschien omruilen voor een ander exemplaar?

Zit je Nano SD goed in de console en zit de SD kaart er juist in, heb je de juiste voeding van minstens 5V 1000mA
Dus niet de standaard voeding van de console, deze levert te weinig mA voor juiste werking
Ik heb het allemaal gecontroleerd, en ook getest, maar het helpt helaas niet. Dus ik denk inderdaad dat mijn Meteobridge stuk is... Ik ga het Weerhuisje eens bellen.
#74540
Yes!
Het duurde nogal even maar het probleem is gevonden en opgelost!
Ik had de naam van mijn router aangepast en daar een , en een - in aangebracht.

Nu bleken alle andere netwerkapparaten dat geen probleem te vinden om te verbinden behalve de meteobridge.

Naam aangepast zonder leestekens en het werkt!