Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door wrottier
#74466
Ik ben al enige tijd in het bezit van een Davis Vue weerstation met daarin een Meteobridge Nano. Inmiddels ben ik met een degelijke uitleg uit dit forum, in staat geweest de data vanuit mij Davis Vue als een HWA.text file om de 2 minuten geupdate te krijgen. De komt terecht in mijn website directory van mijn website hosting provider. Maar nu wil ik op mijn website gegevens vanuit het HWA.text bestand via een HTML snippet plaatsen. Uit het HWA.txt bestand bijvoorbeeld de regel $windSpeed = "17.6"; gebruiken om de windsnelheidwaarde weer te geven. Iemand een idee hoe ik dit "eenvoudig" kan doen?
#74467
Welk soort software wil je gaan gebruiken voor die extractie?
PHP, Python, lua, Domoticz, of …..?

Kijk in dat opzicht ook eens in de catalogus van je Meteobridge of daarin een uitvoer-format zit waarmee je snel(ler) bij je doel kunt komen.
#74468
Ik gebruik een kant-en-klaar programma om een website te maken, namelijk Everweb. In dit programma kan ik HTML snippets (scripts) toevoegen om bepaalde elementen toe te voegen op mijn website. In welke programmeertaal Everweb is geschreven weet ik eerlijk gezegd niet ;)
Gebruikersavatar
Door T.J.
#74470
Snippets code bij mij in wordpress is php
Beter is om meteobridge template te gebruiken en dan via ftp te uploaden
De tags kun je in een tabel zetten, maar....
De meteobridge nano heeft een template genaamd dashboard deze bevind zich in de map templates
Deze uploaden naar je site en insluiten in een webpagina met een iframe is het makkelijkste
De tags van meteobridge gebruiken is makkelijker
Ik heb eventueel wel een nederlandse versie van de dashboard template
Ook grafieken zijn vanaf een meteobridge nano gemakkelijk via een iframe in te sluiten op je site, gewoon de remote url gebruiken
Dus via de tab services ftp kiezen, template bestand selecteren, en vervolgens het pad waar naar toe je dit wilt uploaden, interval op 1 minuut zetten en op save drukken
De ftp instellingen heb je al goed staan, dus dit moet lukken.
Vervolgens op je site met een iframe de tabel "dashboard" insluiten.

PS. Bovenstaande is alleen mogelijk indien je een sd kaart in je Nano hebt, dus lokale opslag
#74495
Inmiddels ben ik alweer een behoorlijk stapje verder. Op de FTP server van mijn website komen nu de gegevens keurig binnen in .txt en .html format. Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch even. Op mijn website plak ik in een iFrame het .html bestand dat op de FTP server staat en dan krijg ik keurig het e.e.a te zien op de website. Het .html bestand op de FTP server wordt om het uur overschreven door een nieuw .html bestand. Maar hoe koppel ik dit aan het bestand op mijn website zodat automatisch na een uur de geupdate gegevens worden getoond? :?: