Iedere deelnemer kan hier een 'eigen' topic openen om de opstelling van het eigen weerstation te tonen.
Door AenG
#21944
Het klopt dat de opstelling nog niet ideaal is. Ik wil de VP2 nog verplaatsen, maar dat gaat nog even duren. De pergola waaraan ik deze wil monteren krijgt de komende weken een nieuwe laag verf en een nieuw dak van polycarbonaatplaten. Dus daar ben ik de komende weken nog even zoet mee. De schaduwwerking op de UV, Solar en regenmeter is dan gelijk opgelost.

De L-beugel waaraan de VP2 nu vastzit wil ik dan gebruiken om de windmeter wat verder van de mast te plaatsen. Op deze manier heeft de mast minder invloed op de windrichting/sterkte.

Bedankt voor jullie tips!

gr Geert

Bijlagen
pergola.jpg
pergola.jpg (38.88 KiB) 5902 keer bekeken
Door meteozwolle
#22916
Geert,

het ziet er allemaal erg super uit.Vooral ook de patchkast is erg netjes ingericht.Ik kom ze in mijn werk wel eens anders tegen :cheer:

Ben benieuwd naar de meteohub. Ik heb zelf ook een meteohub nslu2 maar volgens mij heb jij een ander model, zoja welke is dit en waarom heb je voor die oplossing gekozen.

edit: heb net op je site gezien dat je een alix.1d hebt http://www.pcengines.ch/alix1d.htm

ben nog wel benieuwd naar je motivatie en ervaring.

mvg,

marcel
Door AenG
#22927
Marcel,

In heb in het begin ook met een nslu2 gewerkt. Alle data stond toen op een usb-stick.
Met de stick had ik nogal eens problemen waardoor ik regelmatig de bestanden moest reorganiseren. Vooral een backup en het reorganiseren duurde altijd vrij lang. De alix1d werkt veel sneller en eigenlijk heb ik er geen omkijken naar. Het is een zeer stabiel systeem. Alleen af en toe een nieuwe update erop zetten.
Echt een aanrader!


gr Geert
Door weerstation
#22929
Hallo Geert,

Ik vroeg me af of je buiten de updates ook wel eens iets doet met de mogelijkheden onder de tap onderhoud.

Ik heb bijv 1 maal een backup gemaakt van de instellingen, maar die zijn inmiddels wel weer aangepast. Ik zou dus weer een nieuwe moeten maken.
Hetzelfde geldt voor de programma data. In principe is alle data die ik wil gebruiken op mijn website opgeslagen.

Ik gebruik de automatische reboot nooit.

Hoe ga je hiermee om.
Door AenG
#22930
Harrie,

Onder de tab "onderhoud" gebruik ik eigenlijk alleen de backup en update functie.
1x maal per week maak ik altijd een backup (ik dacht dat daar de instellingen ook in zaten).
Verder de "update" funtie als Boris een nieuwe versie heeft klaargezet.

Automatische reboot gebruik ik ook niet. De meteohub is een zeer stabiel systeem waar je geen omkijken naar hebt. Ik heb zelfs de backup nog nooit nodig gehad.

Gr Geert
Door AenG
#24968
Afgelopen weekend ben ik (weer) aan het stoeien geweest met de VP2 opstelling. Ik heb nu de Hellmann regenmeter naast de VP2 aan een paal zitten. Alles staat op 2.5 meter hoogte zodat het ook zichtbaar is op de webcam.
Ik zal zo gelijk eens even de Hellmann legen en controlen met de VP2.

Hier meer foto's

http://www.hetweerinboskamp.nl/weblog/september-2010


Gr Geert

Bijlagen
P1010702.jpg
P1010702.jpg (83.44 KiB) 5902 keer bekeken
Door AenG
#24978
Ik heb net de neerslag eens vergeleken:

Hellmann 5.2 mm
VP2 5.4 mm

Dat komt dus aardig overeen (gelukkig!).
Deze week nog een paar metingen en dan het gemiddelde uitrekenen.
Door Eckie76
#24993
Super opstelling zo, en het verschil tussen VP en Hellmann is dus ok.
Mocht er nu een dag met meer dan 30 of 40 mm komen, dan zeker weer vergelijken. Ik ben dan erg benieuwd naar je resultaat. Indien dat dan wederom prima is, dan mogen we toch concluderen dat de neerslagmeters van Davis zo slecht nog niet zijn :)