Iedere deelnemer kan hier een 'eigen' topic openen om de opstelling van het eigen weerstation te tonen.
Door Omewim
#25396
Geweldig zoals jij dit heb draaien.
Ik geniet ook van uw camera wat een scherp beeld echt de moeite waard.
Vraagje wat voor een internet verbinding heeft U adsl/glasvezel kabel.
Gezien de mast bent u ook een zend amateur/ geweest??
Groeten uit dieren
Door AenG
#25400
Omewim schrijft:
Geweldig zoals jij dit heb draaien.
Ik geniet ook van uw camera wat een scherp beeld echt de moeite waard.
Vraagje wat voor een internet verbinding heeft U adsl/glasvezel kabel.
Gezien de mast bent u ook een zend amateur/ geweest??
Groeten uit dieren


Ik heb hier een Ziggo verbinding. Op dit moment 90Mb down en 7Mb up. De upload is voor mij het belangrijkst omdat elke stream van de camera nogal wat bandbreedte kost.
Glasvezel is hier helaas nog niet beschikbaar.

Ik ben inderdaad ook zendamateur, maar ben niet meer actief. De mast kan ik nu mooi gebruiken voor andere doeleinden:)

gr Geert
Door dibasta
#30080
Hallo Geert,

Ik zag dat jij je temp. sensor vrij hoog hebt hangen, mijn sensor (in zelf gemaakte weerhut) hangt op 1.50 , maar ik zie bij jou dat jij ook omringd bent met coniferen, ik ben omringd met schuttingen van 1.80m hoog, wat is nu wijsheid, moet mijn weerhut met temp. sensor nu boven de schuttingen hangen?

Misschien verkeerde vraag op de verkeerder plek, maar doe toch maar even een poging!

Verder heb je het geweldig voor elkaar, iets om trots op te zijn!

Groet,
Peter.
Door AenG
#30084
Peter,

Het is inderdaad beter om de temperatuursensor wat hoger te monteren ivm een betere luchtstroom.
Zelfs het KNMI heeft in het verleden op een hogere hoogte gemeten, maar omdat het te onpraktisch was meten ze nu op 1.5 mtr.

Het enige nadeel is dat je nu een trapje nodig hebt om onderhoud te plegen:)


gr Geert
Door AenG
#33624
In navolging van meteo Amsterdam heb ik ook een poging gewaagd om met m.b.v. Picasa 3 een youtube filmpje te maken. Het is geen klusje van een uurtje, je moet er wel even de tijd voor nemen. De beste resultaten zijn te behalen met een fotoformaat van 16:9. De resolutie die ik gebruik is 1920x1080.

Neem voor het generen van het filmpje een snelle pc anders ontstaan er hikjes in het geluid. Een dualcore E6600 was hiervoor te langzaam.


http://www.youtube.com/watch?v=dKbpjrVdtgs


gr Geert