Iedere deelnemer kan hier een 'eigen' topic openen om de opstelling van het eigen weerstation te tonen.
Door SpeedyGJ
#35518
Natuurlijk meet niet iedereen goed, maar af en toe een verandering moet toch wel kunnen.
In het begin toen ik in Holwerd kwam te wonen stond mijn temp/regenmeter in de voortuin op 1.5m hoogte, al gauw werd duidelijk dat bij weinig wind toch dik 2/3 graden te veel mat.
Daarna is mijn weerstation verplaatst naar 150m verder op in de wijk, daar moest echter alles op dak staan, vreemd genoeg zat ik qua temp een heel stuk beter.
Daarna kon alles naar de pier en ook hier was alle metingen OK behalve het bereik..

Nu die inmiddels al weer een aantal maanden thuis staat heb ik tegenwoordig het hele zaakje boven op dak hangen, meet resultaten zijn goed als we het over de temp/neerslag hebben :) Daarmee is het kort gedaan met mijn overzicht.

Ik ben echter vandaag even aan de gang geweest, de buis waar het weerstation aan hing is 6 meter lang, deze steekt door het dak heen, binnen kant boven in zit deze vast..ook aan de schoorsteen, niet echt de ideale manier maar het werkte.
Nu gister ben ik dus aan de gang gegaan, een buis van 5 meter omhoog met 2 muur beugels. Ik gebruikte altijd gewone pluggen, maar dit keer heb ik het met keilbouten gedaan, toch wat betrouwbaarder :)

Gelukkig kon ik even een camera lenen dus even paar foto's gemaakt.
Foto's van de installatie zijn hier te vinden.

1 deze dagen effe taairips halen om de kabel goed af te werken :)
Door Weerstation Kaatsheuvel
#35519
Hoi Speedy,
Ik was benieuwd naar de foto's.
Suc6 met je nieuwe opstelling.
Groet,
Hans :)
Door WSWijk
#35521
Hee... Speedy,

Wat een luxe zeg, een echte bakstenen schoorsteen... Dat hebben wij hier niet hoor. Hier steekt zo'n ijzeren pijpje door het dak heen. En da's alles. Kan je niet echt een ijzeren pijp van 5 of 6 meter aan vast maken.

Maar netjes gedaan joh...

Theo
Door Weerstation Kaatsheuvel
#35522
Hey Speedy,
Ik heb de foto's gezien.
Het zag er goed uit.
Groet,
Hans :)
Door SpeedyGJ
#35525
Oeps een IMG tag aan het einde gaat natuurlijk niet werken, moderator die dit kan aanpassen? :)

En bedankt voor jullie reacties :)
@WSWijk: In Dokkum had ik helemaal geen schoorsteen dus moest ik een buis van 4m gaan lieren, dat is ook niet alles :S
Maar indd ik tref het wel op deze manier, echter heb ik me wel beperkt gehouden qua lengte, een 6m ijzeren buis...dat wordt lieren en daar heb ik geen zin in :P