Iedere deelnemer kan hier een 'eigen' topic openen om de opstelling van het eigen weerstation te tonen.
Door SpeedyGJ
#43348
Dan wordt het toch maar even tijd dat ik mijn opstelling laat zien.
Uiteindelijk vind ik het uitzicht mooier dan de tijdelijke opstelling :D

Overzicht van de lucht. Rechts onderin staat het weerstation te zien aan het rooie vlek.
Bovenin bevind zich de waddenzee.
Afbeelding

Overzicht van iets dichterbij.
De windmeting kan enig invloed hebben uit het NO/O, daar staan bomen op 80m afstand.
ZO door een grote boom, ach wat maakt het uit ;)
West, door een dorp met veel bomen op 120+ meter afstand.
Afbeelding

Paar uitzicht foto's van google earth.
Noord:
Afbeelding
Noordwest:
Afbeelding
Zuidwest:
Afbeelding

En dan nog het nieuwe weerstation:
Afbeelding

Uiteraard zal dit vragen opdoeken!
De ISS hangt nu wat hoger, de windmeter hangt gewoon verder goed.
Zoals jullie zien is de paal niet helemaal recht, dit zal voor de komende jaren niet genoeg zijn waardoor er voor deze week een spoed operatie zal ondergaan.
Voor de komende maandag 5 dec wordt er zwaar weer voorspeld. Gezien in het weekend door de harde wind de boel is verdraait wil ik dit probleem gaan voorkomen.
De paal die ik hier in Holwerd boven dak heb hangen zal verhuizen daarheen, even als de beugels. De ijzeren paal is iets langer, 5 meter en zal waarschijnlijk aan de zijkant van het huis worden geplaatst. Schoorsteen gaat deze gewicht nooit houden, zeker niet als er een 9bft komt te staan.
Mocht het met de beugels/buis niet lukken, dan wordt er gekeken of de gedeelte van de paal aan de schoorsteen kan worden geplaatst boven op dak.

Tevens is de bedoeling dat de windmeter kabel wordt verlengt, de ISS zal dan een plaats vinden bij de weiland, deze staat dan vrij van obstakels en kan ik op dan op het juiste manier gaan meten, uiteindelijk zal er rond 20m aan kabel worden aangesloten.
Zodra dit allemaal rond is zal ik uiteraard nieuwe foto's gaan plaatsen.

Kortom, wordt vervolgt.

Zo nu hebben jullie een kleine indruk hoe het daar aan toe gaat.
De metingen van het weekend waren verrassend goed, 57km/h als max gemiddelde met windstoten van 80km/h.
Door Willie
#43375
Mooi plekje,

Maar als je de boel gaat verplaatsen, leg dan even die eene nokvorst recht voor dat er lekkage onstaat of dat hij weg waait.
Die in de hoek van de kruising van laag en hoog dak.:blush:
Door nolversteeg
#43377
Mooi plekje Gerrit-Jan, alleen zal je wel in de kou zitten van de winter met een uitlaatpijp langs de ISS, en ook te hopen dat de schoorsteen het houd.

Maar de plaats is super.
groeten Nol
meteoeersel.nl
Door useradema
#43380
Hallo Gerrit-Jan,

Zal die pijp je temp. meting niet beinvloeden?

Groet,
Alexander
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#43381
Hahaha ,

Een Compleet Verwarmde ISS middels de Kachelpijp die natuurlijk loei hete lucht uitstoot aankomende Winter....

Het is ff als Noodsituatie begrijp ik :unsure:

Mvg,

Martijn
Door Snarf2000
#43382
Opstelling ziet er leunk uit GJ.

Wist je dat je bij de bouwmarkt zakken vol met tie-rips te koop zijn? :laugh:
Doe je foto's een lol en bind je draad netjes op.:P

En voor wat de bomen en bebouwing betreft,
Het KNMI hanteert volgens mij 60 meter vrije ruimte, dus dat zit wel goed.

Ik zou toch de ISS iets (30 cm) laten zakken..

Frans
Door SpeedyGJ
#43391
Die pijp is niet meer in werking, dus dat heeft verder geen invloed op de metingen.
En ja dat wist ik ;) maar gezien de nodige onderhoud wou ik hier nog even mee wachten, zodra de boel wordt omgezet zal ik het netjes met tie-rips vast zetten ;)