Iedere deelnemer kan hier een 'eigen' topic openen om de opstelling van het eigen weerstation te tonen.
Door etab
#55313
Nee geen ventilator. Ik heb wel de onderkant ook open gemaakt.
En je moet wel even frummelen met de lamellen om die allemaal gelijk te zetten. En dat er geen zon eventueel toch tussendoor komt.
Was een tijdelijke oplossing, maar hij staat er nu al drie jaar.
Ik heb de tempsensor met drie kleine touwtjes precies in het midden gehangen zodat de lucht er rondom omheen kan.
Door nolversteeg
#55315
Dat is de truuk,

In een weiland met wind een dak boven de sensor zodat hij uit de zon staat :optimaal
Wordt anders in een tuin met 4 muren.

Uit de zon geen probleem, met een dak (weerhut)
Wind wel een probleem, als de illiusie er is om de wind met een Fan de hele tuin en die van de buren ,het resultaat te geven van een station in het vrije veld gaat dat niet lukken.

je zit in de bewoning of on het vrije veld .

Het enige wat je kan doen is de sensor uit de zon houden, bouw je daar een weerhut overheen, dan moet je die ook uit de zon houden .

Binnenin die hut kan je doorstroming maken met een fan .waarvoor ?

Zit je op een binnenplaats met zwarte leistenen,plavuizen klinkers
noem maar op . kan je beter postzegels gaan verzamelen.

Meet wat je meet probeer daar het beste van te maken.


Wat belangrijk is is stabiliteit ,geef de zon geen invloed op je sensor, Een dak boven deze zodat hij uit de zon is is voldoende .

Weer en wind is een volgend probleem, daarom heb ik voor alluminium gekozen .

En wind kan ik niet maken op mijn binnenplaats.

Wat wel belangrijk is, is de trent niet voor 10 minuten, maar voor meer dan een jaar, dan pas kan je het verschil zien tussen een stads en een station in het vrije veld

Groeten Nol