Iedere deelnemer kan hier een 'eigen' topic openen om de opstelling van het eigen weerstation te tonen.
Door Jebo
#55240
Voor het plaatsen van mijn temperatuursensor kwam ik dit tegen bij Boerenbond voor €19.95.

Moet er alleen nog een ventilator op zonne-energie op plaatsen denk ik.
Iemand een idee waar ik die kan kopen? Doorsnee is +/- 10 cm.

Bijlagen
IMAG0100_400.jpg
IMAG0100_400.jpg (14.46 KiB) 5548 keer bekeken
Door Jebo
#55242
weatherservice schrijft:
Is dat voor Nederland of België of beiden??

Leuk !!!

Gr


Ik heb het in Nederland gekocht, weet niet of deze in België ook te koop is.
Is oorspronkelijk bedoeld om een kaars in te zetten.
Aan de zijkanten en onderkant zaten glasplaatjes. Die heb ik er uit gehaald zodat de wind er doorheen kan.
Door Overijse
#55243
kijk hier eens, een volledig topic over dit onderwerp.

ventilator op zonnecel

Misschien beter eerst afwachten wat je hutje gaat doen bij directe zonnestraling alvorens over te gaan tot aanschaf van een ventilator. Als je genoeg doorstroming hebt in je tuin is deze laatste misschien zelfs niet nodig.

PS: als je tempsensor daar nu inhangt kan je misschien ook je HWAbeheer aanpassen naar "ja, met passieve ventilatie" bij afschermingstype sensor.

Grtz
Kris
Door Jebo
#55245
jorissynaeve schrijft:
Kan deze vanuit België ook gekocht worden, of via via?


wil er wel eentje voor je halen.......weet alleen niet wat opsturen naar België kost.

Ik woon zelf vlakbij Hulst..........misschien dat je daar wel eens komt?
Door Jebo
#55246
Overijse schrijft:
kijk hier eens, een volledig topic over dit onderwerp.

ventilator op zonnecel

Misschien beter eerst afwachten wat je hutje gaat doen bij directe zonnestraling alvorens over te gaan tot aanschaf van een ventilator. Als je genoeg doorstroming hebt in je tuin is deze laatste misschien zelfs niet nodig.

PS: als je tempsensor daar nu inhangt kan je misschien ook je HWAbeheer aanpassen naar "ja, met passieve ventilatie" bij afschermingstype sensor.

Grtz
Kris


Done !!
Door etab
#55306
Gniffel........

Die heb ik al drie jaar staan. Gekocht toen bij de Gamma.

Onderkant eraf gehaald en naar boven gezet en het glas verwijderd.
En goed in de verf zetten want anders is hij in een half jaar verrot.
Door nolversteeg
#55309
Try me,

Ik heb ook ervaring met die lampekaarsenkast, was geen goed garen mee te spinnen, te klein, en ingesmeerd met een of andere kalk zooi.

De stoute schoenen aangetrokken om dit voorbeeld na te maken,

Wat is er beter dan beukenhout. ik ben geen timmerman, maar het was gelukt, zag er heel goed uit.
Na het geheel in de primer(grondverf)gezet te hebben en 2 bussen witte verf er op leeg gespoten heb,was het een aanwinst.

Ik heb het nu van aluminium gemaakt, is nog niet helemaal af, de jalouzien moeten er nog in.

Het zelfgemaakte exemplaar in beukenhout had problemen met Zwammen (van die paddestoelen wel eetbaar maar dat was niet de bedoeling) ,ondanks de verf.

Ik heb het model van wittich en visser nagebouwd, alleen zij kunnen het veel beter, gezien het prijskaartje.

http://www.wittich.nl/NL/producten/temp ... hutten.htm

Ik zit al een half jaar te wachten op een figuur die mij het plastic zou leveren voor de jalouzien, maar ik heb geduld.
Als het af is laat ik het zien

Groeten Nol
Door Overijse
#55310
etab schrijft:
Gniffel........

Die heb ik al drie jaar staan. Gekocht toen bij de Gamma.

Onderkant eraf gehaald en naar boven gezet en het glas verwijderd.
En goed in de verf zetten want anders is hij in een half jaar verrot.


Heb jij er een ventilator bijgeplaats of heb je met de lamellen genoeg doorstroming. Kan interessant zijn voor Jebo, en hem misschien een zoektocht naar een geschikte ventilator besparen indien niet.

Grtz
Kris