Iedere deelnemer kan hier een 'eigen' topic openen om de opstelling van het eigen weerstation te tonen.
Door CeesT
#58146
Hoi allemaal,

Ik heb de eigenaardige gewoonte om meteen op mijn weerstation te kijken zodra ik beneden ben na het slapen. Zo ook afgelopen middag na het slapen na een nachtdienst. De temperatuursensor in de weerhut gaf een temperatuur aan van maar liefst 34,7 graden Celsius en eerlijk gezegd schrok ik daarvan wel een beetje en ben meteen gaan kijken of er niks aan de hand was met de hut of de sensor. Daar ik niks bijzonders kon vinden had ik me voorgenomen om een en ander na deze warme periode toch nog eens nader te onderzoeken want ik vond de gemeten waarde van 34,7 graden wel erg hoog.

Afbeelding

Afbeelding

Tot... het moment dat Helga van Leur afgelopen avond verkondigde op TV dat de hoogste temperatuur vandaag gemeten werd op Vliegbasis Gilze Rijen (EHGR)op een boogscheut van Oosterhout, ruim 34 graden. Dan is het toch wel even leuk om te zien dat ook je extreme waarden ook kloppen met de werkelijkheid.
Door nolversteeg
#58148
Hallo Cees,

Helga is een mooier meid, maar daar zal jouw temperatuur sensor niet waker van liggen;. vandaag een mooie dag , en in Geldrop ff 2,7 mm regen.

Als ze onze waarnemingen meenemen, zou het een heel ander verhaal worden.

De ideale meting is niet haalbaar maar als je alle HWA stations meeneemt, en niet kijkt op 1 graad zijn we al op een hele goeie weg.
Als het voor het Eggie gaat laten het er veel afweten

Wel jammer, maar het schijnt niet zo simpel te zijn.

Groeten Nol
Door dibasta
#58151
Nou Cees,

Gefeliciteerd!!! :laugh:

Hoewel, je gemiddelde bij je andere 9 weerstations (binnen 25 Km) wel aardig afwijkt!! -4.0 ???? om 9:50u, wat is wijsheid. :P

Gr,
Peter.
Door CeesT
#58152
Helga is een mooier meid, maar daar zal jouw temperatuur sensor niet waker van liggen;
????

Tja...

Dan vragen sommigen zich hier op dit forum hardop af waarom er zo weinig gepost wordt. Ik weet het, getuige de reacties, ineens weer. Ben voorlopig weer genezen.

Normale reacties krijgen is hier blijkbaar alleen voorbehouden aan een zeer selecte groep. Ik duik weer maar onder en lees mee, succes ermee verder! Afbeelding
Door jernst
#58155
CeesT schrijft:
Helga is een mooier meid, maar daar zal jouw temperatuur sensor niet waker van liggen;
????

Tja...

Dan vragen sommigen zich hier op dit forum hardop af waarom er zo weinig gepost wordt. Ik weet het, getuige de reacties, ineens weer. Ben voorlopig weer genezen.

Normale reacties krijgen is hier blijkbaar alleen voorbehouden aan een zeer selecte groep. Ik duik weer maar onder en lees mee, succes ermee verder! Afbeelding


Net even op je website gekeken, ziet er fantastisch uit. daar kan ik heel jaloers van worden. Op termijn ga ik ook een poging wagen, met hulp van dit forum, wat serieuzer met het weer en mijn FTA Primus aan de gang te gaan.
Prachtige weerhut, man.
Door nitrx
#58156
CeesT schrijft:
Helga is een mooier meid, maar daar zal jouw temperatuur sensor niet waker van liggen;
????

Tja...

Dan vragen sommigen zich hier op dit forum hardop af waarom er zo weinig gepost wordt. Ik weet het, getuige de reacties, ineens weer. Ben voorlopig weer genezen.

Normale reacties krijgen is hier blijkbaar alleen voorbehouden aan een zeer selecte groep. Ik duik weer maar onder en lees mee, succes ermee verder! Afbeelding


Wil niet lullig doen maar naar wunderground stuurde je waarde van 35 + http://www.wunderground.com/weatherstat ... &year=2013