Iedere deelnemer kan hier een 'eigen' topic openen om de opstelling van het eigen weerstation te tonen.
Door Toulon7559
#70152
Na hevige rukwinden 12 uur vanmiddag volledige windstilte volgens de meting.
Even later buiten kijken liet duidelijk zien dat niet de wind was weggevallen, maar de hele windmeter (met schade) in de heg was beland, wegens afbreken van de mast.

B) Dus tot aankomst van vervangende onderdelen blijf het hier voor de HWA-vertoning windstil.
Gelukkig gaat mijn oude WS7000-windmeter gewoon door (als ik de mast weer overeind heb ......)
Door jeroenzwart
#70153
Toulon7559 schrijft:
Na hevige rukwinden 12 uur vanmiddag volledige windstilte volgens de meting.
Even later buiten kijken liet duidelijk zien dat niet de wind was weggevallen, maar de hele windmeter (met schade) in de heg was beland, wegens afbreken van de mast.

B) Dus tot aankomst van vervangende onderdelen blijf het hier voor de HWA-vertoning windstil.
Gelukkig gaat mijn oude WS7000-windmeter gewoon door (als ik de mast weer overeind heb ......)


Hoe kan je mast nu omwaaien? Had je hem niet goed bevestigd? Of had je er gewoon niet op gerekend dat ook in jouw situatie zware rukwinden kunnen voorkomen?
In ieder geval succes met herstellen van de schade (en het beter bevestigen van de mast;) )

Groet, Jeroen
Door Toulon7559
#70154
De mast bestaat uit elementen die in elkaar schuiven, onderling verlijmd.
Ruim 10 jaar goed gegaan, maar blijkbaar tand des tijds toch uitwerking, en de verbinding losgeschoten bij die laatste rukwinden.
Nu opnieuw gelijmd en vastgeschroefd.

:( Alles kan kapot, maar zo zou het toch weer een tijdje mee moeten kunnen.