Discussie forum over Digital Atmosphere software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door forsurh
#28088
Regelmatig krijg ik vragen over de weerkaarten die ik gebruik.

Sinds een jaar gebruik ik nu het programma Digital Atmosphere en ik moet zeggen naar volle tevredenheid. In het verleden heb ik in de beginfase ook wat over geschreven.

Vanwege de vele vragen die ik hier over krijg probeer ik in dit topic waar ik kan antwoord te geven.

Als start: Digital Atmosphere is een zeer veelzijdig programma wat weerkaarten kan maken; handmatig of automatisch en waar je een persoonlijke tint aan kan geven.
Het is niet goedkoop -maar dan heb je ook wat-

Zijn data haalt Digital Atmosphere uit oa. Metar, Synop, Roab, Buoy, Raidiosonde enz.

Handmatig kun je een legio kaarten maken, maar wil je met kleuren etc werken dan moet je dit doen dmv scripts. Iedereen die een beetje van php en html begrijpt kan zo'n script maken. Ook zijn er sites die complete scripts aanbieden. Dit script laat je een in scheduler lopen zodat dit op een bepaald moment van de dag gedraaid wordt.

Er bestaan zelfs mogelijkheden om data van bv Buienradar, Satelliet en Stormtracker te implementeren. Iets wat nog een keer op het programma staat voor een regenachtige zondagmiddag ;-)

Welk gedeelte je op de wereldkaart inzoomd is geheel jou keuze. Of je nu Benelux, Nederland of je eigen provincie kiest , alles is mogelijk. Het programma kan niet beelden animeren, maar met php is dit eenvoudig op te lossen.

Heb je nog vragen, schiet maar es....


Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door SpeedyGJ
#28090
Het ziet er allemaal nog steeds mooi uit!
Ik ben er wel eens mee bezig geweest, maar helaas is de tijd er niet om hier echt aan te werken. Zal ooit wel eens komen maar voor nu te druk...moet mijn sat systeem is maar aan de praat krijgen ;)

HTML heb ik wel wat verstand van, maar PHP...zeg maar niks :D

Oja nog 1 ding:
http://www.weerstation-grootegast.nl/an ... granim.gif
Jammer dat er geen legenda bij zit, dat zou het kijken wat makkelijker maken ;)
Door forsurh
#28095
Overijse schrijft:
Zijn er nog andere speciale vereisten (programma's, hardware, enz) nodig of enkel Digital Atmosphere om zulke kaartjes te kunnen genereren.

Grtz
Kris


Enkel heb je hiervoor Digital Atmosphere nodig. Een beetje snelle PC is wel handig, aangezien sommige kaarten best wel een aantal minuten kosten om op te bouwen.
Dan hebben we het over de gekleurde versies die dmv een script werken.

Ik kan nu ca 10-12 kaarten per uur produceren omdat domweg Digital Atmosphere die tijd nodig heeft.

Groeten,
Wisse
Door petergroeneveld
#28100
Ziet er prima uit Wisse die animatie weerkaarten van jou, kun je nu ook animaties maken die een tijd vooruitlopen dus een verwachtings animatie en hoeveel tijd/dagen vooruit?
Door forsurh
#28107
petergroeneveld schrijft:
Ziet er prima uit Wisse die animatie weerkaarten van jou, kun je nu ook animaties maken die een tijd vooruitlopen dus een verwachtings animatie en hoeveel tijd/dagen vooruit?



Je kunt met Digital Atmosphere alleen actuele kaarten produceren. Dit omdat het model data alleen omzet in een kaart.

Erg diep in de gebruikershandleiding staat hier wel iets over, echter dit is alleen voor hoger wiskundigen volgens mij..

In mijn geval is dit ook niet nodig aangezien ik hiervoor weer WxSim gebruik, maar die kan geen kaarten produceren.

Groeten,
Wisse
Door petergroeneveld
#28111
forsurh schrijft:
petergroeneveld schrijft:
Ziet er prima uit Wisse die animatie weerkaarten van jou, kun je nu ook animaties maken die een tijd vooruitlopen dus een verwachtings animatie en hoeveel tijd/dagen vooruit?



Je kunt met Digital Atmosphere alleen actuele kaarten produceren. Dit omdat het model data alleen omzet in een kaart.

Erg diep in de gebruikershandleiding staat hier wel iets over, echter dit is alleen voor hoger wiskundigen volgens mij..

In mijn geval is dit ook niet nodig aangezien ik hiervoor weer WxSim gebruik, maar die kan geen kaarten produceren.

Groeten,
Wisse


Hoi Wisse,

Eigenlijk vind ik het voor mijzelf wel jammer dat DA dit vooralsnog niet kan. De bezoekers van mijn site kijken het meeste naar de verwachtingen heb ik gemerkt. Zelf gebruik ik namelijk ook WXSIM maar met verschillende kaart verwachtings animaties zou het completer zijn. ;)

Heb hier een prachtig voorbeeld van gevonden, hoe zou Henkka het toch weer voor elkaar hebben gekregen. :woohoo: Iemand anders op het forum een idee?

Zal DA ook eens downloaden en uit proberen, dan eens kijken wat je er zoal nog meer mee kunt doen.

Groeten,
Peter.
Door forsurh
#28115

Hoi Wisse,

Eigenlijk vind ik het voor mijzelf wel jammer dat DA dit vooralsnog niet kan. De bezoekers van mijn site kijken het meeste naar de verwachtingen heb ik gemerkt. Zelf gebruik ik namelijk ook WXSIM maar met verschillende kaart verwachtings animaties zou het completer zijn. ;)

Heb hier een prachtig voorbeeld van gevonden, hoe zou Henkka het toch weer voor elkaar hebben gekregen. :woohoo: Iemand anders op het forum een idee?

Zal DA ook eens downloaden en uit proberen, dan eens kijken wat je er zoal nog meer mee kunt doen.

Groeten,
Peter.


Hoi Peter,

Ik zal vanavond nog es kijken waar dat precies stond. Wat Henkka in ieder geval gedaan heeft is met een php een animatie maken van GFS kaarten.

Groeten,
Wisse
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21