Discussie forum over Digital Atmosphere software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door meteozwolle
#28116
forsurh schrijft:
Handmatig kun je een legio kaarten maken, maar wil je met kleuren etc werken dan moet je dit doen dmv scripts. Iedereen die een beetje van php en html begrijpt kan zo'n script maken. Ook zijn er sites die complete scripts aanbieden. Dit script laat je een in scheduler lopen zodat dit op een bepaald moment van de dag gedraaid wordt.


Wisse,

kan je aangeven hoe ik zo'n script in Digital Atmosphere draai ?

bij analysis - edit analisys scripts kan ik wel scripts toevoegen maar als ik bijvoorbeeld de voorbeelden op deze pagina bekijk: http://www.usawx.com/digitatmosexamples.htm en ik vergelijk die met de regels die in mijn digatmos.mnu staan, dan begrijp ik het nog niet ;)

er staat bijvoorbeeld:

Temperature (deg C) %2 |CONT CINT=2 COLOR=200:0:0 DASH TEMP


maar dat zie ik niet op de voorbeeldpagina.

of ben ik nu appels en peren aan het koppelen :laugh:
Door reitsma1960
#28119
petergroeneveld schrijft:
Eigenlijk vind ik het voor mijzelf wel jammer dat DA dit vooralsnog niet kan. De bezoekers van mijn site kijken het meeste naar de verwachtingen heb ik gemerkt. Zelf gebruik ik namelijk ook WXSIM maar met verschillende kaart verwachtings animaties zou het completer zijn. ;)

Heb hier een prachtig voorbeeld van gevonden, hoe zou Henkka het toch weer voor elkaar hebben gekregen. :woohoo: Iemand anders op het forum een idee?

Groeten,
Peter.


Hoi Peter,

Ben ik met je eens. Ontzettend mooi wat je met DA kan, maar ik zie ook dat de huidige weerkaarten niet ver genoeg vooruit kijken.
Wanneer DA kan wat de kaarten van Henkka laten zien ben ik verkocht.
Ik merk ook op mijn site dat de huidige weerkaarten niet echt veel worden bekeken.
De verwachtings pagina`s, liefst ver vooruit, zijn verreweg favoriet.

Maar goed, DA blijft interessant. We blijven volgen.

Groet,
Oebel
Door forsurh
#28125
Wisse,

kan je aangeven hoe ik zo'n script in Digital Atmosphere draai ?

bij analysis - edit analisys scripts kan ik wel scripts toevoegen maar als ik bijvoorbeeld de voorbeelden op deze pagina bekijk: http://www.usawx.com/digitatmosexamples.htm en ik vergelijk die met de regels die in mijn digatmos.mnu staan, dan begrijp ik het nog niet ;)

er staat bijvoorbeeld:

Temperature (deg C) %2 |CONT CINT=2 COLOR=200:0:0 DASH TEMP

maar dat zie ik niet op de voorbeeldpagina.

of ben ik nu appels en peren aan het koppelen :laugh:


Wat je daar doet is de functies van de analisys aanpassen. Ofwel je vaste menuknoppen. Hiermee kun je niet die mooie plaatjes maken.

Wat je kan doen is even googelen op DA scripts, eentje downloaden en in een map opslaan.

Dan kan je aan de linkerkant bij scripting en dan de knop "run" dit script weer opzoeken en voila! Zie het resultaat wat onstaat.

Wat je echter wel voor die tijd moet doen is data downloaden, Metar of Synop, anders wordt er niets gebouwd :-)

Dit kun je zelfs laten doen door het script, ook kun je in het script vermelden waar de output kaart moet worden opgeslagen en kan je met het script dit ftp-en naar je website.

Speel er maar es mee, heb je verdere vragen dan hoor ik het wel.

Groeten,
Wisse
Door forsurh
#28127
Hoi Peter,

Ben ik met je eens. Ontzettend mooi wat je met DA kan, maar ik zie ook dat de huidige weerkaarten niet ver genoeg vooruit kijken.
Wanneer DA kan wat de kaarten van Henkka laten zien ben ik verkocht.
Ik merk ook op mijn site dat de huidige weerkaarten niet echt veel worden bekeken.
De verwachtings pagina`s, liefst ver vooruit, zijn verreweg favoriet.

Maar goed, DA blijft interessant. We blijven volgen.

Groet,
Oebel


Wat er kan met een forecast is GRIB data importeren. Op welke manier ben ik nog nooit mee aan de gang geweest, maar dat kan snel veranderen. Dit is echter gericht op scheepvaart en marine.

De weerkaarten zijn bij mij overigens zeer goed bezocht. Via Wetterzentrale is trouwens met een php script eenvoudig een animatie voor de komende 180 uur op te zetten.

Groeten Wisse
Door reitsma1960
#28130
forsurh schrijft:

Wat er kan met een forecast is GRIB data importeren. Op welke manier ben ik nog nooit mee aan de gang geweest, maar dat kan snel veranderen. Dit is echter gericht op scheepvaart en marine.

De weerkaarten zijn bij mij overigens zeer goed bezocht. Via Wetterzentrale is trouwens met een php script eenvoudig een animatie voor de komende 180 uur op te zetten.

Groeten Wisse


Hoi Wisse,

Oké, ik blijf het met grote belangstelling volgen, maar dat weet je.
Begrijp me ook niet verkeerd hoor, ik vind het een pracht programma.
Zoals je ook eerder schrijft, het is een prijzig programma en ik zie dat bij mij momenteel met name de WXSIM verwachtings- en andere verwachtings pagina`s grote belangstelling hebben. Maar goed, misschien verandert de belangstelling voor weerkaarten wanneer ik DA toevoeg.

Groet,
Oebel
Door forsurh
#28132
reitsma1960 schrijft:
Maar goed, misschien verandert de belangstelling voor weerkaarten wanneer ik DA toevoeg.

Groet,
Oebel


Dat is bij mij in ieder geval gebeurd. Weerkeerten is de nummer 3 of 4 van meest bezochte pagina's na de verwachtingen pagina's

Groeten,
wisse
Door forsurh
#28138
reitsma1960 schrijft:

Zoals je ook eerder schrijft, het is een prijzig programma en ik zie dat bij mij momenteel met name de WXSIM verwachtings- en andere verwachtings pagina`s grote belangstelling hebben.
Groet,
Oebel


Overigens voegt de professionele uitvoering voor ons als weeramateur niets toe.

Basis heb je dus genoeg aan!

Groeten,
Wisse
Door reitsma1960
#28143
forsurh schrijft:
Overigens voegt de professionele uitvoering voor ons als weeramateur niets toe.

Basis heb je dus genoeg aan!

Groeten,
Wisse


Hoi Wisse,

Oké, bedankt.
Hoe zit het met je dataverkeer nu je de kaarten upload?
Kun je hier iets van zeggen?
Denk je dat het lukt om het op dezelfde pc te draaien waar ook de StormTracker met Nexstorm software op draait?

Wanneer ik ermee ga starten in 2011 weet ik je zo en zo te vinden..;)

Groeten,
Oebel
Door forsurh
#28144
Hoi Oebel,


Dataverkeer heb ik geen problemen mee. Ik draai nu ruim een jaar met DA en alles gaat mooi stabiel. Als je het gaat draaien op de PC met Nexstorm lijkt meestendtijds geen probleem.

Bij mij draait Nexstorm en satellietbeelden, alleen tijden zware onweersdagen gaan plaatjes storingen leveren. Duocore is het beste. Bij mij draait een Duocore E4600 met DA en WxSim. Met name de temperatuurkaartjes en drukkaarten vergen tussen de 3 en 5 minuten om te genereren.

Groeten,
Wisse
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21