Discussie forum over Digital Atmosphere software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door forsurh
#28546
Mike schrijft:
Wat is er in Belgie aan de hand? :ohmy:


Blijkt dus dat er een METAR is die -43,6 staan heeft in west Belgie.

Zal even achterhalen welke dat is, dan kan ik hem tijdelijk excluden van de lijst.

Dat is dus ook de reden dat de interpolatie van de gegevens scheef gaat.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door meteozwolle
#28739
Wisse,

ben wat aan het stoeien met de scripting code.
probleem wat ik heb is dat het lijkt alsof DA de code DEGC (graden celcius) niet snapt. ik gebruik deze code omdat ik in scripts zie staan: DEGF dus lijkt mij DEGC ook mogelijk toch.

bestaat er een soort van handleiding voor de codes die je kan gebruiken ?
een voorbeeld zou erg helpen. de voorbeeldcodes op http://www.usawx.com/digitatmosexamples.htm heb ik al bekeken maar 'het kwartje is nog niet gevallen helaas' :P

vandaag maar weer verder stoeien. misschien is een HWA Digital Atmosphere FAQ / Topic komen voor dit mooie programma

groetjes,

Marcel
Door forsurh
#28740
meteozwolle schrijft:
Wisse,

ben wat aan het stoeien met de scripting code.
probleem wat ik heb is dat het lijkt alsof DA de code DEGC (graden celcius) niet snapt. ik gebruik deze code omdat ik in scripts zie staan: DEGF dus lijkt mij DEGC ook mogelijk toch.


Marcel,

Klopt, deze code kent DA ook. Maar als je een bestaand script hiermee aanpast werkt dit niet. Dit heeft volgens mij ermee te maken dat de variabelen ingeladen worden vogens F. Is voor je visualisatie en kleuropbouw ook niet nodig. Ik gebruik deze term nergens...

bestaat er een soort van handleiding voor de codes die je kan gebruiken ?
een voorbeeld zou erg helpen. de voorbeeldcodes op http://www.usawx.com/digitatmosexamples.htm heb ik al bekeken maar 'het kwartje is nog niet gevallen helaas'


De handleiding van de codes zit achter in de manual van DA. Heb je die?

vandaag maar weer verder stoeien. misschien is een HWA Digital Atmosphere FAQ / Topic komen voor dit mooie programma


Helemaal mee eens. Zonder overigens reclame voor dit programma te maken -ik heb er geen aandelen in :-)- Volgens mij is dit voor veel HWA-ers een mooie aanvulling. Maar je moet er wel de nodige tijd in stoppen. Als er meer mensen mee werken kunnen we toch ook van elkaar leren ?

Groeten,
Wisse
Door meteozwolle
#28750
forsurh schrijft:

Klopt, deze code kent DA ook. Maar als je een bestaand script hiermee aanpast werkt dit niet. Dit heeft volgens mij ermee te maken dat de variabelen ingeladen worden vogens F. Is voor je visualisatie en kleuropbouw ook niet nodig. Ik gebruik deze term nergens...


maar stel nu dat je een temperatuurkaart wil maken voor nederland ?
dan wil je toch de celcius-waarden hebben en niet de F ?

De handleiding van de codes zit achter in de manual van DA. Heb je die?


manual ? bedoel je de help-file van het programma

vandaag maar weer verder stoeien. misschien is een HWA Digital Atmosphere FAQ / Topic komen voor dit mooie programma
]

Helemaal mee eens. Zonder overigens reclame voor dit programma te maken -ik heb er geen aandelen in :-)- Volgens mij is dit voor veel HWA-ers een mooie aanvulling. Maar je moet er wel de nodige tijd in stoppen. Als er meer mensen mee werken kunnen we toch ook van elkaar leren ?



misschien kunnen we een topic aanmaken ? misschien even aan luc vragen hoe we dit het beste kunnen aanpakken ?
ik zie onder menu weeramateur een item handleidingen staan. Misschien daar een handleiding plaatsen al denk ik niet dat je dat via het forum kan doen.

groetjes,

Marcel
Door forsurh
#28758
meteozwolle schrijft:
Maar stel nu dat je een temperatuurkaart wil maken voor nederland ?
dan wil je toch de celcius-waarden hebben en niet de F ?


Nee, dat hoeft niet. Aangezien 32F bij 0C ligt zijn de kleurscharkeringen juist.

Wanneer temperatuurlijnen worden toegevoegd wordt het commando DEGF weggelaten

Voorbeeld:

Code: Selecteer alles
analyze,CONT CINT=100.0 COLOR=100:100:100 LINE=2 TEMP


Het nul graden niveau is hiermee een gesloten lijn.

Code: Selecteer alles
analyze,CONT CINT=2 COLOR=200:0:0 DASH TEMP


Hiermee worden temperatuurlijnen per 2 graden aangegeven gestippeld.

Manual ? bedoel je de help-file van het programma


Nee, bij de installatie van het programma is een PDF manual:

http://www.weathergraphics.com/dl/da-manual.pdf

Misschien kunnen we een topic aanmaken ? misschien even aan luc vragen hoe we dit het beste kunnen aanpakken ?
Ik zie onder menu weeramateur een item handleidingen staan. Misschien daar een handleiding plaatsen al denk ik niet dat je dat via het forum kan doen.


Daar ben ik het op zich wel mee eens. Mits er voldoende animo is.


Kees of Luc? :

Is het een idee om in categorien > weersoftware > Digital Atmosphere aan te maken?



Op zich denk ik wel dat er voldoende animo is, echter is de nu nog complexiteit van het programma iets wat mensen weerhoudt?

Hoewel... Weather Display is ook behoorlijk complex. En er zijn legio die dit gebruiken.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door meteozwolle
#28919
Ik vorder gestaag met het leren kennen van DA.
later vandaag zal ik een paar plaatjes laten zien van DA en de kaarten die ik nu maak.Ben nu bezig met het doorgronden van de scripting mogelijkheden binnen het pakket.

Wat ik nog niet snap:

- waarom is er geen UNDO-knop of functie. nu moet je als je een analyse hebt gedaan die je niet meer wilt hebben de gehele map overnieuw aanmaken.
- hoe vaak moet ik de data aktualiseren
- moet ik per run van een script ook alle data weer inladen
- hoe bepaal ik de kleurkeuze en hoe voeg ik een legenda aan plaatje toe

wordt vervolgd ...
Door forsurh
#28940
meteozwolle schrijft:
Wat ik nog niet snap:

- waarom is er geen UNDO-knop of functie. nu moet je als je een analyse hebt gedaan die je niet meer wilt hebben de gehele map overnieuw aanmaken.

Jazeker is die er:

Menu>Windows>Remove last product.

Dit verwijderd de laatste actie

- hoe vaak moet ik de data aktualiseren


Dat is complex. fleetcode is maar eens per 6 uur. Synop vaak per 3 uur, terwijl metar eens per uur is of zelfs 20 minuten.

Ik zal zsm een dataschema plaatsen

- moet ik per run van een script ook alle data weer inladen


Nee, de data blijft in het geheugen staan. Geef ik later even wat uitgebreidere uitleg over.

- hoe bepaal ik de kleurkeuze en hoe voeg ik een legenda aan plaatje toe


Legenda zul je zelf moeten maken. Kleurkeuze gaat binair, kom ik ook even op terug ;-)

Succes eerst!

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21