Discussie forum over Digital Atmosphere software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door meteozwolle
#28303
forsurh schrijft:
Ziet er goed uit.

Wat je nog wel kunt doen is sleutelen aan de codes zodat de kleurovergangen wat gelijkmatiger zijn.
Ook kun je lijnen toevoegen welke een bepaalde waarde (temperatuur) vertegenwoordigen.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl


Wisse,

ik ga vanavond en de komende dagen eens in het scripten duiken.

nog een paar vragen:

1) je zegt dat het geen voordeel is om de pro versie van DA aan te schaffen, waarom niet ?
2) hoe maak ik een legenda bij de plaatjes. Dus een overzicht met kleurcodes en waarden ? Ik zie dat bij sommige kaarten een dergelijke legenda al in het plaatje zit. Is dat bij het genereren al gedaan of is de legenda er later bijgeplakt
Door forsurh
#28307
meteozwolle schrijft:
Wisse,

ik ga vanavond en de komende dagen eens in het scripten duiken.

nog een paar vragen:

1) je zegt dat het geen voordeel is om de pro versie van DA aan te schaffen, waarom niet ?
2) hoe maak ik een legenda bij de plaatjes. Dus een overzicht met kleurcodes en waarden ? Ik zie dat bij sommige kaarten een dergelijke legenda al in het plaatje zit. Is dat bij het genereren al gedaan of is de legenda er later bijgeplakt


De pro versie heeft alleen extra:

Als je DA download en installeert krijg je een code die je moet mailen naar Tim Vasques, de auteur. Daarmee kun je hem ontgrendelen. Moet je onverhoopt de hele boel eens opnieuw installeren (mij 1 keer gebeurd) moet je een nieuwe code aanvragen. Die heb je overigens binnen een dag...

-de pro hoeft dit niet bij, die is helemaal vrij.

Je krijgt bij de pro gedetailleerde rastermappen van de USA.

-hier niet nodig lijkt me, er is geen Eropa uitvoering van

Je kan 100 analysis menuentries invoeren, iets wat je alleen gebruikt als je handmatig alles wilt draaien.

-De pro kan meer dan 100 entries maken.

Dat zijn de grote verschillen. Iets wat mij besloten heeft het bij de standaard uitvoering te laten en die heeft al legio mogelijkheden. Dat scheelt toch $ 100,- iets wat ik veel vindt voor het gebodene.

Groeten,
Wisse
Door meteozwolle
#28308
Eens met je motivatie. voor 100 dollar kunnen we leuke andere dingen doen.

ik zie op je site ook dat je 'realistische ondergronden' gebruikt. Zitten die standaard in DA of heb je ergens anders vandaan ?

en hoe maak je die symbolen van de fronten. krijg de indruk dat je die handmatig kunt/moet plaatsen.
Door forsurh
#28314
meteozwolle schrijft:
Eens met je motivatie. voor 100 dollar kunnen we leuke andere dingen doen.

ik zie op je site ook dat je 'realistische ondergronden' gebruikt. Zitten die standaard in DA of heb je ergens anders vandaan ?

en hoe maak je die symbolen van de fronten. krijg de indruk dat je die handmatig kunt/moet plaatsen.


Realistische ondergronden kun je importeren vanuit een jpg bestand van de hele wereld. Even googelen. Dit staat ergens beschreven in de handleinig. Ik zal ook nog even zoeken.

Fronten en symbolen doe je met fleetcodes. Staan bovenin de menus. Isobaren laat ik berekenen adhv de verkregen data. Per 2mb een isobaar. Je kunt dit ook laten doen adhv de verkregen berekeningen, maar ik vind de fleetcodes beter. Ook kun je zelf fronten intekeken.

Een leuke site voor wat je er meer mee kan:
http://www.weather-above.com/Digital%20Atmosphere.html

Deze van Micheal Perry Thomas, heb ik wel contact mee gehad betreffende DA

Succes eerst maar weer,

Groeten,
Wisse
Door meteozwolle
#28339
vanavond toch minder ver gekomen helaas

heb wel een ondergrond gevonden (zie plaatje)

in het menu map - import planetary map kon ik een plaatje van de aardbol importeren
zo gezegd zo gedaan, plaatje werd gerelateerd aan basis.
Bijlagen
DA_export_demo.jpg
DA_export_demo.jpg (117.22 KiB) 2751 keer bekeken
Door forsurh
#28342
Ziet er goed uit! Wat je nog kunt doen is landsgrenzen toevoegen. Ook staat isobaren op 4mb, dat kun je naar 2mb brengen.

Als je dit soort scripts automatisch wil laten uitvoeren is het even uitvogelen wanneer je welke data gaat downloaden. Niet alle data wordt elk uur ververst.

Ook is het zo dat als je data download van bv 9 verschillende sites data gecombineerd moet worden. Daar ben ik heel lang mee bezig geweest om dat uit te vogelen.

Ook zie je het verschil tussen berekende isobaren van DA en de isobaren van Fleetcode. Dat klopt aangezien fleetcode maar eens per ca 6 uur ververst wordt.

Wat ook erg mooi is dat je de sounding van De Bilt kunt laten zien en de mogelijkheid om radarbeelden te importeren -hier moet je dan wel een script voor schrijven-. Ook bestaat de mogelijkheid om satellietbeelden te importeren. Dat zijn beide zaken welke ik nog eens wil doen. Ben er wel eens mee bezig geweest.

Succes maar weer,

Ben benieuwd wat je er nog meer uit kunt halen.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door meteozwolle
#28350
Wisse,

landsgrenzen toevoegen: bedoel je in de ondergrond of is dit optie in DA ?
isobaren op 4mb: neem aan dat dit in het analyse-script staat toch ?

samenvoegen na downloaden: heeft het nog gevolgen voor de visualisatie (dus iedere databron is een aparte laag)

sounding van 'de bilt' : wat bedoel je daarmee

is het nog zinvol om de metar van bv groningen apart toe te voegen ?
Door forsurh
#28352
meteozwolle schrijft:
Wisse,

landsgrenzen toevoegen: bedoel je in de ondergrond of is dit optie in DA ?
isobaren op 4mb: neem aan dat dit in het analyse-script staat toch ?

samenvoegen na downloaden: heeft het nog gevolgen voor de visualisatie (dus iedere databron is een aparte laag)

sounding van 'de bilt' : wat bedoel je daarmee

is het nog zinvol om de metar van bv groningen apart toe te voegen ?



Landsgrenzen is inderdaad een optie in DA

> Load map from file > Load basemap >hiermee een basemap erover heen leggen.

Sounding, mooi om te zien:

>Data>Sounding>De Bilt zoeken

Samenvoegen, ja dat heeft gevolgen. Dit gaat met het commando "Ingest" in het script.

Metar toevoegen hoeft niet, je download al een database met alle metars !

Isobaren kun je aangeven in het script


Succes!

Wisse
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 21