Discussie forum over Digital Atmosphere software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door forsurh
#36081
poldeleeuw schrijft:
Hallo,

Ik heb het het volgende probleem, als ik een kaart wil ontvangen van bvb 240h of van een ander uur dan plot hij allemaal dezelfde kaarten en als ik een kaart wil plotten van bvb de bliksems dan plot hij helemaal niks. Weten jullie hier raad mee?

alvast bedankt.

Joeri.


DA kan alleen kaarten plotten van de actuele tijd. Bliksem moet apart ingesteld worden in de config files.
Door poldeleeuw
#36089
Weet je soms een programma die wel kan kaarten plotten in de toekomst zoals bvb het gfs-model doet met temp en neerslag? Het zou wel leuk zijn om zelf de runs te doen doorlopen en kaarten te plotten. Ik weet dat wxsim zoiets doet maar wxsim plot geen kaarten.
Door poldeleeuw
#36138
Hallo iedereen,

Even paar vraagjes over DA. Bestaat er een site met scripts voor de temperaturen in C°? Ik heb een site gevonden maar dat is allemaal in F°. En hoe importeer je een satellietfoto voor als ondergrond?

alvast bedankt. Joeri.
Door poldeleeuw
#36140
ja maar op die site is het bijna allemaal Fahrenheit. Er zit wel eentje bij met Celsius maar dan zit er geen legende bij. met ondergrond bedoel ik zo'n kaart waarop je dan frontkaarten kan schuiven.
Door poldeleeuw
#36144
weet je soms waar ik planetary maps voor DA kan vinden? heb er eentje gedownload maar hij is te groot. En ik zie dat ook de mogelijkheid bestaat om tot 240h een forecast te plotten. Maar bij mij plot hij al dezelfde kaarten zoals de eerste...
enig idee hoe je die andere tot 240h vooruit kan plotten?
Door meteozwolle
#36145
wil je die van mij wel doorsturen
moet je even je mailadres geven (via pm)

heb nog niet gekeken naar forcast binnen DA maar het lijkt me dat je dan ook de forcast-data moet hebben.

je hebt hier GRIB-files voor nodig.
ik heb even op google gezocht en kwam op deze site uit: http://www.globalmarinenet.com/grib_downloads.php
maar misschien zijn er wel meer/andere locaties
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 21