Discussie forum over Digital Atmosphere software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door meteozwolle
#36148
dit moet wel mogelijk zijn. je kan bij de internetbronnen de url aangeven vanwaar je de grib-file kan downloaden en via scripting kan je ook het resultaat weer uploaden, bv naar je eigen website
Door poldeleeuw
#36150
Ik vind het niet echt om die internetinstellingen te doen. Ik zou een geheel automatisch systeem willen. Dat uploaden kan ik doen met WD maar ik zou de kaarten moeten kunnen automatisch ontvangen, plotten en opslaan.
Door meteozwolle
#36157
Dat kan:

door gebruik te maken van scripting binnen DA kan je METAR info downloaden, lokaal opslaan en ook weer versturen (via ftp of dropbox bijvoorbeeld) naar een andere lokatie.Ook kan je het resultaat emailen geloof ik, maar dat heb ik zelf nog niet gebruikt.
Door poldeleeuw
#36173
het is gelukt hoor. merci daarvoor.

maar.... :-) na het script voor de kleuren enzo krijg ik nu de temp lijnen niet meer op de kaart. ik zie gewoon de kleurovergangen maar zonder legende erop...
Door meteozwolle
#36174
wat bedoel je met legenda
die stond er toch eerst ook niet op ?

ik heb zelf een eigen 'custom' legenda gemaakt. die wordt vanuit het script 'over' de kaartlaag geplot.

dat de temp. lijnen niet meer zichtbaar zijn, kan je wel weer realiseren maar dan moet ik ff in de code duiken en dat gaat nu niet lukken.Misschien later vandaag


groet,

Marcel
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 21