Discussie forum over WXSIM software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door meteozwolle
#47792
Hallo weercollega's,

weet iemand van jullie of ik met het programma wxsimate 5.1 (onderdeel van wxsim) ook kan koppelen met mijn weerstation (davis vp2) die aan een meteohub is gekoppeld
ik wil dus wxsimate laten kijken naar een map op de meteohub.

is dit mogelijk of zijn er andere alternatieven mogelijk

groet en dank voor jullie reactie

marcel
meteozwolle.nl
Door meteozwolle
#47845
na wat verder onderzoek en overleg met maker wxsim

meteohub kan niet direct verbinding maken naar wxsim maar het is mogelijk om via de export-functionaliteit vanuit meteohub naar Weather Display formaat om data over te zetten.

heb op fora wel gelezen dat de exportfuntie meteohub-WD niet helemaal volledig is maar zal eens bekijken hoe ver hiermee te komen is.

zodra ik meer weet laat ik dit uiteraard hier ook weten.
Door AenG
#47846
De exportfunctie van Meteohub-->WD lijkt helemaal nergens op. Het ergste is dat alle data niet meegenomen wordt. Boris weet hiervan maar dit heeft voor hem geen prioriteit.

Er is ook nog een andere manier om data over te zetten, alleen gaat dit niet automatisch en verloopt zeer langzaam. Ik gebruik deze functie nu om 3 jaar meteohub data naar WD over te zetten en te plaatsen in een MYSQL-database.

Ook deze functie is door Brian (WD) niet goed afgerond en werkt niet helemaal 100%. Start je de export dan gaat de boel op tilt als er 10 dagen data is ingelezen. Daarna moet je alles weer starten waarna het weer verder loopt.
Een hoop gedoe dus. Prutsers zijn het die niets 100% werkend afronden.

http://www.weather-watch.com/smf/index. ... ic=32544.0

Gr. Geert
Door meteozwolle
#47852
geert,

helder verhaal. zo jammer want het platform (meteohub) is in mijn ogen ideaal
helaas is veel analyse-software (zoals wxsim maar ook digital atmosphere) alleen draaiend onder windows.
Door AenG
#47855
meteozwolle schrijft:
geert,

helder verhaal. zo jammer want het platform (meteohub) is in mijn ogen ideaal
helaas is veel analyse-software (zoals wxsim maar ook digital atmosphere) alleen draaiend onder windows.


Meteohub is inderdaad een ideaal platform. Ik was ook nooit aan WD begonnen als mijn nieuwe weerstation met een Meteohub kan samenwerken. Ik blijf WD een drama vinden.

Het kan heel veel, maar de software rammelt van alle kanten en is door de vele uitbreidingen zeer onoverzichtelijk geworden.
Door meteozwolle
#47856
als ik mijn kaarten ergens op zou moeten zetten dan is het wat mij betreft nog steeds meteohub. niet voor de vele features maar gewoon om de reden dat het voor 90% doet wat het moet doen en er geen fancy interface of grafiekengedoe aanvast hangt.

maar die export-functie mag wel wat meer prio krijgen.