Discussie forum over WXSIM software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wvdkuil
#50023
Zoals enkele van u weten ben ik bezig een nieuwe template set te maken als alternatief voor de saratoga template.

wxsim gebruikers hebben mij gevraagd om ook de nordicweather scripts voor wxsim te integreren in de template.
Maar ik gebruik wxsim nog niet dus heb ik ook geen testdata.

Er zijn slechts enkele kleinere problemen om het script fraai te integreren. Situaite nu:
http://www.weerstation-leuven.be/weathe ... .php?p=402
Opgelost middels een frame, maar hoe krijg ik de breedte goed?
Dat zou moeten werken door of in sivu2.php of in wxall.settings.php de de $mainwidth='650'; te zetten.
Maar dat is niet zo'n fraaie oplossing.
Een nettere is het sivu2.php script te splitsen (zoals ook in het script zelf staat) in een header stuk en een body stuk.
Maar ja voor die oplossingen moet je de WXSIM bestanden die voor het nordicweather script opgeladen moeten worden wel beschikbaar hebben.

Dus oplossing:
Iemand (1) die de template al uit test en (2) wxsim heeft en (3) voldoende tijd heeft probeert het voor me uit of
Iemand mailt me (of geeft me de download lokatie van) de 1 (of meer?) bestanden van wxsim voor het script . De DATA niet de scripts, die heb ik al in ruime mate.

Bijgesloten een pdf waarin ik de toekomstige template&wxsim gebruikers uitleg hoe ze het moeten aanpassen.
Wijziging pdf te groot dus hier de online lokatie
http://www.weerstation-leuven.be/_templ ... her_nl.pdf

Graag uw commentaar op een en ander en ik vertrouw erop dat zo'n mooi produkt als wxsim/nordicweather ook in de template goed moet kunnen draaien.

Wim van der Kuil
Door wvdkuil
#50029
Aan een ieder die aanbiedt mij te helpen (mail, pm en dit forum),
Ik weet niet welke files nodig zijn.
Er moeten voor dit script files opgeladen worden. Maar welke en waar?

Dus als iemand recent dat uitgezocht heeft dan komen we een stap verder.

Dit script in al z'n verschillende revises wordt veel gebruikt
Ik google op
WXSIM 3in1 testpage
en kreeg 5 pagina's met links. Dat zijn dus diegenen die het script recht uit de doos gebruiken zonder aanpassingen. Iemand zal dus wel weten waar welke files moeten worden opgeladen.

En anders wil wel iemand even het regeltje
$mainwidth='650'; in een kopie van sivu2.php zetten en mij de link geven.
Nu verwijs ik naar de site van sauwerd die de template aan het installeren is om de "frame" oplossing te testen.
Maar dat kan iedere site zijn die wxsim in de root heeft staan.

Bedankt voor het meedenken,
Wim
Door meteozwolle
#50030
meteozwolle schrijft:
Wim,

ik zal vanavond even kijken wat ik kan doen


even snel een test gedaan met de lastret en plaintext van weerstation aalten

http://www.meteozwolle.nl/wxsim/sivu2.php

grafiek gaat nog niet goed, de rest lijkt te lukken
als ik grafiek goed heb ga ik kijken hoe ik deze in de template kan zetten

heb dus alleen plaintext.txt en lastret in de map wxsim gezet en de paden aangepast
Door wvdkuil
#50137
Wel als eerste dank voor alle mailtjes en pm's.

Het Nordic Weather script staat fraai op de site
Voor de start pagina met een kleine wxsim verwachting
http://www.weerstation-leuven.be/weather/
en voor de pagina met de totale verwachting:
http://www.weerstation-leuven.be/weather/index.php?p=59
De scripts werken met de verschillende talen, zoals te verwachten is als iets gebaseerd is op het uitstekende werk van Ken van Saratoga.org.
De scripts zijn lichtjes aangepast zodat ze altijd in de breedte de hele ruimte nemen en dus ook passen als de website bezoeker schakelt tussen vertikale of horizontale menus.
De scripts en de wxsim data (plaintext.txt en lastret.txt) kunnen ieder op zich in de root of in een upload folder staan.

Maar helaas ook wat minder goed nieuws:
De scripts zoals aangeleverd door NordicWeather bevatten veel php fouten, die moeten er nog uit.
Verder is de gegenereerde html code helemaal niet xhtml compliant.
En nog geen idee hoe ik op een goede wijze de aanpassing aan de meeteenheden Fahrenheit, inches etc kan invoegen. Nu wordt de output alleen getoond met de eenheden zoals door wxsim op de pc is gebruikt.
En mijn template is nu juist erop gericht dat een Amerikaanse bezoeker die onze weersites bezoekt alle temperaturen, druk, neerslag enzovoort, ziet in de eenheden die hij of zij gewend is. Dus daar is nog wat werk (voor een volgend release).
De combinate template en nordic scripts is getest met data van weerstations aalten en sauwerd.
Er zijn geen inhoudelijke verschillen maar ik heb niet alle verschillende versies van wxsim data kunnen vinden, dus geen garanties dat het met alle versie werkt.

De andere wxsim scripts zijn standaard Saratoga scripts, die zullen heel wat minder lastig aan te passen zijn.

Het nieuwe release is met nog wat testen deze week beschikbaar. Was er een paar dagen tussenuit voor een kleine vakantie dus ik loop een dag of drie achter.
Door Weerstation Aalten
#50151
ziet er mooi uit mijn complimenten maar weer, ik zal het zeker gaan gebruiken zodra het klaar is.

baal er echt van dat ik weinig php kennis heb.
heb nu zoveel plannen wat ik er als extra data bij wil.
maar goed een backup maken straks en dan maar zelf wat gaan proberen.


Marcel