Discussie forum over WXSIM software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wvdkuil
#53206
Een eerste versie van mijn 3 in 1 WXSIM script staat on-line.
http://www.weerstation-leuven.be/weather/index.php?p=900

Er is nog GEEN sneeuw gevallen, dus daar kan ik nog niets voor inbouwen.
Ik weet (nog) niet welke gegevens WXSIM daarover zal leveren.
Als er na de eerste sneeuw geen gekke dingen gebeuren dan kan dit script naar de template gebruikers.
Dan nog een tweetal weken om te testen hoe er zonder template gewerkt moet worden, dan kunnen ook anderen dit script gebruiken.

Het script gebruikt voor de analyse van de plaintext.txt (= tekst verwachting komende 6 dagen) de uitstekende scripts van Ken van Saratoga.

Vor het processen van lastret.txt is een nieuw script geschreven, net zoals voor het afdrukken.

Extra's t.o.v. NordicWeather script:
1. Geen xhtml of PHP fouten.
2. Alle icons zijn gelijk aan de icons op andere pagina's voor de template gebruikers
3. De maateenheden zijn gelijk aan de andere pagina's van de website.
3. Alle teksten en maat eenheden worden dynamisch aangepast aan de wensen van de bezoeker als die de taal of de maat eenheden wijzigt
4. De verwerkte gegevens worden zolang ze nog geldig zijn in tabellen opgeslagen (cache) om minder belasting op de server te hebben

Nog te doen:
TESTEN en testen en Testen. Omdat ik zelf geen WXSIM heb draaien "leen`' ik hier en daar de benodigde WXSIM bestanden lastret.txt en plaintext.txt . Als u denkt / weet dat er fouten kunnen zijn omdat u afwijkende WXSIM bestanden hebt, laat me het dan weten

Groeten, Wim
Door wvdkuil
#53356
Deze diskussie is gestart door MeteoZwolle omdat er bij hem geen grafieken verschenen bij gebruik van het Nordic Weather script.
Nu blijkt dat zijn provider hem een 32 bits web-server levert. En vaak zijn die sneller voor kleinere webtoepassingen, zoals een weer website.
Het NordicWeather script gaat echter uit van een 64 bits server en gebruikt 8 character integers in de scripts. Dat verootzaakte het niet verschijnen van de grafieken bij MeteoZwolle.
Ik heb het betreffende deel van het NordicWeather script aangepast.
Mocht u ook GEEN grafieken hebben met het nordicWeather script, probeer dan eerst een klein scriptje wat aan geeft of uw web-server ook 32 bits is. Dat staat in dt forum bericht
http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer-website-ontwikkeling-design-en-hosting/49265-template-nieuw-release-wd-mh-cu-wl/Page-6#50832
Als u dan ook ziet dat uw web-server 32 bits is, maak een backup van wxall.lastret.php in de map wxsim (daar is normaal gesproken het NordicWeather script geinstalleerd) en vervang dan uw huidige versie van wxall.lastret.php door bijgevoegde gewijzigde versie.

Groeten, Wim van der Kuil
Bijlagen
(13.11 KiB) 207 keer gedownload