Discussie forum over WXSIM software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wvdkuil
#54911
OK, de beta periode is afgelopen. Ik heb van een tweetal gebruikers erg zinvolle informatie gekregen en de eerste definitieve versie staat op de server. Een handleiding in het Nederlands (PDF) en Engels (PDF en txt) zit in de download map.

demo:
http://www.weerstation-leuven.be/wsWxsimSA/startDemo.php
download:
http://www.weerstation-leuven.be/

Let op: Stand-alone versie. Dus niet rechtstreeks geïntegreerd met de Template van mij.
Eerst een paar maandjes proefdraaien. De template gebruikers kunnen natuurlijk het script via een iFrame gewoon op een lege pagina zetten en in het menu hangen.

Als u het script gaat gebruiken en u heeft wensen of u ziet fouten LAAT MIJ HET AUB WETEN.
Soms zijn het zaken die voor iedereen nuttig zijn.
En soms zijn het zaken die alleen uw instellingen in WXSIM betreffen. Maar dan nog zou ik het willen weten zodat een volgende gebruiker er zijn / haar voordeel mee kan doen.

Zet al uw commentaar / wijzigingsverzoeken / fouten hier in dit onderwerp op het forum.

Op dit moment maandag 14 januari 2013 is alleen het script voor de hele pagina uitgebreid getest met de volgende configuraties:
a. Alles apart afgebeeld
b. Grafieken "verstopt" in een tab
c. Teksten bovenaan zonder tijden
d. Teksten bovenaan helemaal weg
e. Zonder het blok iconen met de dagdelen

Het script om alleen de iconen op een (start)-pagina af te beelden is nog niet uitgebreid genoeg getest.

Openstaande wensen / fouten per 2013-01-14
1. Script voor alleen Dagdelen-iconen uitgebreid testen en afmaken
2. Fouten in tijden bij overgang naar zomer/wintertijd in latest.csv: oplossing maken
3. Iconen sets uitbreiden naar alle weercondities
4. Foutieve metingen in eerste regel latest.csv/lastret.txt bestanden: oplossing maken
5. Verbeteringen plaintext parser i.v.m. kromme zinsconstructies
6. Tabellen uitbreiden met extra kolommen, alles optioneel maken voor website beheerder

En er zitten op dit moment GEEN html of PHP fouten in de scripts.
En PHP error checking en reporting staat bij mij altijd aan.
Want hoe zou ik het anders kunnen weten als er een fout optreedt?

Groeten, Wim
Door jango
#54927
Wim
Ik zie in het overzicht in het vertaalde weerbericht nog een Engelse term.
Heb zelf al geprobeerd die te corrigeren maar dat is mij niet gelukt.
Om deze tekst gaat het; Snow accumulation minder dan 1

Verder lijkt mij de term voor accumulation die er nu word gebruikt, ophoping ,misschien wel beter vervangbaar door : vermeerdering.

Ook het probleem over de weergave van het script op mijn site waren na de download van het script van afgelopen weekend geheel opgelost.
Had dezelfde persoonlijke wijzigingen gedaan als in eerdere script.

@ Willie

Het script werkt met lastret.txt, plaintext.txt en latest.csv en deze worden aangemaakt door WxSim.
Dus dat word weer investeren om dit mooie script op je site te kunnen tonen.

Grtz, Jan
Door wvdkuil
#54931
jango schrijft:
Wim
De achtergrond kleur van de pagina is nu grijs.
In welke template kan ik de achtergrond kleur aanpassen, of zijn het meerdere.
Grtz, Jan

Antwoord:
In start3in1.php wordt de omliggende html gemaakt.
Ongeveer regel 137 is de body tag.
Om de achtergrond dezelfde kleur te geven als de 3in1 gegevens: verander die in
Code: Selecteer alles
<body class="'.$colorClass.'">'.PHP_EOL;


Iets vreemds:
Je gebruikt in je pagina http://www.veghelsweer.nl/vooruitzicht.html voor het iFrame dezelfde scriptnaam voor dit 3in1 script als voor het NW script
http://www.veghelsweer.nl/veghel.html
Als mensen die pagina al bekeken hadden toen het NW script er nog stond wordt het iFrame NIET standaard herladen als ze de pagina weer oproepen. Dan wordt de oude pagina herladen.
Ik keek naar je pagina om te zien wat je bedoelde met die vraag over de achtergrond en op de ene pc stond het nw script en op een andere het nieuwe script. Ook herladen in google chrome leverde geen wijziging.
Pas toen ik het script zelf (dus veghel.html) had ververst werd die ook in de bovenliggende pagina getoond.
IK heb dit nog niet meegemaakt dus weet niet of dit alleen bij Chrome was of dat dit door het type van de pagina's komt (html)
Groeten, Wim
Door wvdkuil
#54932
jango schrijft:
. . .
Ik zie in het overzicht in het vertaalde weerbericht nog een Engelse term.
Heb zelf al geprobeerd die te corrigeren maar dat is mij niet gelukt.
Om deze tekst gaat het; Snow accumulation minder dan 1

Verder lijkt mij de term voor accumulation die er nu word gebruikt, ophoping ,misschien wel beter vervangbaar door : vermeerdering.
. . . Grtz, Jan
Ik heb die Engelse tekst nu ook gezien en het staat al op de uitzoek lijst. Maar er komt misschien nog wel een winters weer gerelateerde foute vertaling.

Ja, die vertaling van "Snow accumulation" is zeer lastig.
Als je naar de sneeuw grafiek kijkt zie je dat het het resultaat is van de toename door sneeuwval en afname door smelten. Dus ik begrijp het zo:
snow accumulation == toename van de sneeuwhoogte vertaling: ?sneeuwlaag toename?
snow fall == extra gevallen sneeuw

Ik zal nog eens naar de vertalingen kijken ook in de andere talen. En je kunt voor de pagina's en grafieken zelf eenvoudig de termen aanpassen. Voor het stuk wat op de plaintext gebaseerd is, is het wat lastiger. Maar ik kom erop terug.
Door wvdkuil
#54944
jango schrijft:
Wim
Ik zie in het overzicht in het vertaalde weerbericht nog een Engelse term.
Heb zelf al geprobeerd die te corrigeren maar dat is mij niet gelukt.
Om deze tekst gaat het; Snow accumulation minder dan 1
. . . Grtz, Jan
Hallo Jan,
De Engelse term komt uit de Saratoga plaintext parser die, zoals de naam al suggereert, gebruikt wordt om het plaintext.txt bestand te scannen/parsen.
Die heeft aparte vertaal bestanden en die zijn anders opgebouwd dan mijn template en ook anders dan de Saratoga template.

Je moet een regel toevoegen in
plaintext-parser-lang-nl.txt die bevindt zich in de map wsWxsimSA of hoe die bij jou heet.

Na regel 158 voeg je een extra regel toe. Zo moet het er dan uitzien:
Code: Selecteer alles
lang|Snow accumulation about a cm|Sneeuw ophoping ongeveer 1 cm|
lang|Snow accumulation|Sneeuw ophoping|

Dan verdwijnt die Engelse tekst ook.

Als je verder in dat bestand rodkijkt zie je dat er nogal wat verwijzingen zijn naar accumulation.
En dat dat woord in allerlei combinaties gebruikt wordt. Dus die Nederlandse vertaling aanpassen zal niet voor vandaag zijn.

Groeten, Wim
Door WeerStationWoerden
#55530
kan je zelf veranderen in wsLanguage-nl.txt
Mvg Gert

jango schrijft:
@Wim

Foutje in het script Vrijdag 01 februarie 2013

Deze maand bestaat nog niet.

Grtz, Jan
Door jango
#55699
Wim

Is er ook nog een mogelijkheid om de oranje temperatuur lijn in de grafiek van kleur te veranderen.
Wat ik hierbij eigenlijk bedoel is dat als de temperatuur boven nul rood en onder nul blauw optekend.
In de originele script is dat ook.

Als dit mogelijk is geld de vraag ook voor de overige door jou beschikbaar gestelde scripts.

Grtz, Jan