Discussie forum over WXSIM software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door kingroi
#55335
Hallo,

Ik heb het ergens gelezen op het forum maar ik kan het niet meer terug vinden. Welke versie van WXSim is aan te raden om te kopen? Er zijn verschillende versies maar ik weet niet welke voor mijn situatie (weerstation Davis Pro) geschikt is. Ik ben met websites niet echt heel erg handig, misschien dat dat nog eens komt als ik er meer tijd voor heb maar dat zit er voorlopig niet in......Voorlopig krijg ik nog hulp voor de website.

Mvg
Hein
Door reitsma1960
#55339
kingroi schrijft:
Hallo,

Ik heb het ergens gelezen op het forum maar ik kan het niet meer terug vinden. Welke versie van WXSim is aan te raden om te kopen? Er zijn verschillende versies maar ik weet niet welke voor mijn situatie (weerstation Davis Pro) geschikt is. Ik ben met websites niet echt heel erg handig, misschien dat dat nog eens komt als ik er meer tijd voor heb maar dat zit er voorlopig niet in......Voorlopig krijg ik nog hulp voor de website.

Mvg
Hein


Dag Hein,

Heel simpel komt het erop neer dat je met de Pro versie alle mogelijkheden hebt. Wat ik zelf belangrijk vind is dat het programma dan kan leren van resultaten.
Je kunt het programma zelf te kiezen dagen terug laten lezen wat het voorspeld heeft en dit vergelijken met de situatie zoals die uiteindelijk op die dag(en) was. Je kunt het programma dus beter finetunen.
In de standaard versie zijn bepaalde opties niet beschikbaar. Ook op het gebied van grond temperatuur en bodemvocht heb je niet alle mogelijkheden tot wijzigen.
De Pro versie heeft alle mogelijkheden om instellingen te wijzigen.
Wanneer je echt serieus met weersvoorspelling bezig wil gaan zou ik voor de Pro versie gaan.

Succes,

Mvrgr,
Oebel
Door kingroi
#55340
Hallo Oebel,

Dank voor je snelle reaktie. Je bedoelt dus : professional mode and enhanced customization: $249....

Mvg
Hein
Door reitsma1960
#55342
kingroi schrijft:
Hallo Oebel,

Dank voor je snelle reaktie. Je bedoelt dus : professional mode and enhanced customization: $249....

Mvg
Hein


Dag Hein,

Klopt. Daar kun je alles mee.
Ik ben hier zeer tevreden over.
Het kost even tijd om alles door te krijgen, maar je weet waar je hulp kunt krijgen.
Er zijn meerdere gebruikers hier met ervaring en volgens mij gebruikt bijna iedereen deze Pro versie.

Veel plezier ermee.

Mvrgr,
Oebel