Discussie forum over WXSIM software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Meteoschoonebeek
#65651
Beste weer collega's
Ik heb een bericht gehad van VWK dat er mogelijkheid is om excursie meteodienst Schiphol mee te kunnen maken ik denk onder de weermensen hier op Het weer actueel dit ook leuk zullen vinden om hier bij te zijn vandaar even deze mail deel met jullie

Het bijzondere weer van de afgelopen perioden is voldoende aanleiding om in te schrijven op de excursie naar de meteodienst van Schiphol en daar de vragen te stellen wat de invloed is op het vliegverkeer: bv vliegtuigen en onweer; hoe gaat men daarmee om?
Deze bijeenkomst is op zaterdag 26 september start die middag om 13.00 uur in WINGS food & drinks (1e etage), Oude Verkeerstoren aan het Stationsplein ZW 602 te Schiphol-Oost (tel: 020-8202002).
Dit keer is het thema LUCHTVAARTMETEOROLOGIE waarbij Onno Hungerink, als voormalig luchtvaartmeteoroloog, ons zal meenemen in het vakgebied en Jan Visser de weerbriefing verzorgd.
Verder hebben we de uitslag van de zomerverwachting 2015 en uiteindelijk ons bezoek aan de huidige Meteotoren onder leiding van Peter de Vries.

Graag je aanmelden voor deze bijeenkomst bij Roland van der Zwaag; zo is duidelijk hoeveel bezoeken Peter krijgt in zijn toren.
Om de ruimte te huren en koffie/thee te kunnen drinken, graag een bijdrage in de kosten door het bedrag van 15 euro over te maken op mijn rekening (uiterlijk 20 september 2015).
Mijn bankgegevens zijn: NL48RABO0335112560, t.n.v. R.W.G. van der Zwaag, o.v.v. regiobijeenkomst Noord + je naam.
Heb je tussentijds vragen, bel Roland van der Zwaag (Noorderweer): 06 - 441 445 64 of stuur een e-mail naar mij.

We zien je graag in Schiphol-Oost, tot dan.
Ben Logtenberg, Jan Limonard en Roland van der Zwaag

PS. maak gebruik van carpoolen; ik heb 3 zitplaatsen in de aanbieding en rijd vanuit Eelderwolde.

Programma regiobijeenkomst Schiphol (Oude Verkeerstoren)
13.00 Inloop met koffie/thee
13.25 Opening
13.30 Luchtvaartmeteorologie (Onno Hungerink, vml. Luchtvaartmeteoroloog)
14.15 Uitslag zomerverwachting 2015 (Noorderweer, Roland)
14.30 Pauze met drankje
14.45 Weerbriefing (Jan Visser)
15.00 Bezoeken Meteotoren (Peter de Vries)
16.00 Afsluiting;napraten en borrel