Discussie forum over WXSIM software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Fryskepealster
#66126
Ik wil mijn Wxsim verwachting naar mijn website uploaden. Dat is gisteren gelukt, echter de pagina wordt niet ververst. Hetzelfde bericht van gisteren staat er nog op. Vanmiddag weer lastret.txt plaintext.txt en latest.csv met Filezilla geupload naar de root van mijn ftp provider. Er verandert niets. Nu lees ik in de template van Leuven 2.7 dat er ook ergens een cache gelegd moet worden. Waar staat die precies en hoe leeg ik die met Notepad++ ?
De aanpassingen in wsWxsimSettings en wsUserSettings heb ik uiteraard gedaan.
Ik gebruik WXSim (geregistreerd); Cumulus; Leuven template2.7

Waar ga ik de mist in?
Door wvdkuil
#66130
Als alles normaal is geinstalleerd dan hoeft er NOOIT iets in de cache verwijderd te worden.
Dat moet alleen als er instellingen zijn veranderd.

De werkwijze van de scripts is als volgt:
a. als de scripts gestart worden wordt eerst gecontroleerd of er nieuwe wxsim bestanden zijn
b. Zo ja dan worden deze gelezen, geconverteerd en in de cache opgeslagen
c. Daarna gaan de scripts vanuit de cache de overzichten maken.

===

De lokatie voor de bestanden is in wsUserSettings ingesteld maar die zijn password protected, dus die kan ik niet inkijken. Normaal is dat is de root van de website.

Dus in de "root" staan als het goed is de bestanden
www.meteofrieschepalen.nl/plaintext.txt => deze versie is van gisteren 19 Nov, 2015
www.meteofrieschepalen.nl/latest.csv

Dus controleer waar je de laatste keer het opgeladen en zet ze nu neer waar de versie van 19 Nov staat.

Success, Wim
Door Fryskepealster
#66131
WXSIM instellingen in de WXSIM scripts map

De meeste instellingen zijn te vinden in de template map in wwsWxsim/wsWxsimSettings.php.

# Hours when wxsim runs on the PC You find that in wxsim ==> menu start ==> autorun
$updateHour = array(2,4,6,8,10,12,14,16,18,20); // Hours when wxsim runs
$updateMin = 15; // minutes after the hour whenwxsim uploads

Wim, kan het ook zijn dat ik van bovenstaande in een verkeerde map heb geplaatst. waar moet de template wwsWxsim/wsWxsimSettings.php eigenlijk naar toe gekopieerd worden? De bestanden plaintext.txt en latest.csv heb ik veranderd maar nu komt de melding Error input file not found../plaintext.txt terwijl deze duidelijk wel in de root staat!
Door wvdkuil
#66132
Fryskepealster schrijft:
WXSIM instellingen in de WXSIM scripts map

De meeste instellingen zijn te vinden in de template map in wwsWxsim/wsWxsimSettings.php.

# Hours when wxsim runs on the PC You find that in wxsim ==> menu start ==> autorun
$updateHour = array(2,4,6,8,10,12,14,16,18,20); // Hours when wxsim runs
$updateMin = 15; // minutes after the hour whenwxsim uploads

Wim, kan het ook zijn dat ik van bovenstaande in een verkeerde map heb geplaatst. waar moet de template wwsWxsim/wsWxsimSettings.php eigenlijk naar toe gekopieerd worden? De bestanden plaintext.txt en latest.csv heb ik veranderd maar nu komt de melding Error input file not found../plaintext.txt terwijl deze duidelijk wel in de root staat!

Verander niets in wswxsim map. Alles staat goed als er niets veranderd wordt.

De bestanden plaintext.txt en latest.csv heb ik veranderd maar nu komt de melding Error input file not found../plaintext.txt terwijl deze duidelijk wel in de root staat!

Die staan er niet volgens je eigen webserver, klik maar op de links, alle drie een 404 NOT FOUND error
http://www.meteofrieschepalen.nl/plaintext.txt
http://www.meteofrieschepalen.nl/lastret.txt
http://www.meteofrieschepalen.nl/latest.csv

Dus eerst de bestanden in de root zetten, en de permissions controleren.

===
Eventueel kun je me een mail sturen met
1. een password voor je settings
2. alle ftp gegevens om zelf op je webserver te kijken.

Dan kan ik meer doen dan met een "blinddoek" op raden wat er aan de hand kan zijn.

Wim
Wim
Door wvdkuil
#66133
De verklaring is als volgt:

De root van een website is de map WAARIN het script staat wat uitgevoerd als alleen www.uwwebsite.nl wordt ingetypt in de browser. Dat is dus index.php of index.html.

In die root staat de map weather??/ bij Leuven of alle scripts bij Saratoga.

MAAR een ftp programma (en ook Cumulus) komen enkele mappen lager op de disk waar ook website bij de webhoster staat. Er staan daar allerlei mappen die je kunt gebruiken. Vaak met verklarende namen als public_ftp/, httpdocs/ enzovoort.

Daarom moet er bij Cumulus en andere weerprogramma's vaak nog httpdocs/ of public_html/ voor een oplaadnaam.

En net zo moet een FTP programma er aan denken om eerst naar diezelfde map te gaan. In dit geval bij deze provider is de root van de website: public_html/ Dus moeten de wxsim files in de map public_html terecht komen.

De bestanden zijn verplaatst en alles werkt. Nu nog het FTP programma zo instellen dat er altijd begonnen wordt in de map public_html/



Wim
Bijlagen
wxsim-709087190b4b36fa282d2db489ec210c.jpg
wxsim-709087190b4b36fa282d2db489ec210c.jpg (42.98 KiB) 7016 keer bekeken
Door Fryskepealster
#66136
Super Wim! Ik heb het ftp programma nu goed ingesteld en de gegevens worden nu geupload. Ik zal de volgende run afwachten en kijken of ik qua tijd nog iets moet veranderen.
Enorm bedankt!