Discussie forum met vragen over Blitzortung hardware, software etc
Door tuinmantom
#56499
Ik probeerde je openingspost te begrijpen, maar je zegt dat op alle PCs alle leds rood zijn, maar in je onderste screenshot staat een groene status led en "Running", dat betekent toch dat het werkt?
Door petergroeneveld
#56503
Heb je de pin aansluitingen op het board waar de GPS kabel naar toe gaat gecheckt.
Niet dat je de Rx met de Tx pin hebt verwisseld want dan krijg je ook geen ontvangst.

De driver van het Break Board-tje moet je gewoon door Windows laten zoeken zoals in de Testing the Breakout Board pdf staat, tenminste zo heb ik het ook gevolgd en alles werkte gewoon direct.
Door Mark9012
#56512
beste mensen even een update:

Vandaag in mijn lunchpauze van het werk heb ik de Controllerboard aan een pc hier gehangen.
Zelfde manier weer getest, en ook hier weer de vreemde codes uit de RS23 portmonitor.

Mijn Collega die er intussen bij kwam en zelf ook atmega's programmeert gaf aan een loop back test te doen op het break-out board.

Dit houd in met een Jumper de TX en RX met elkaar te verbinden, en verder alle andere zaken af te koppelen; d.w.z. de amplifier en GPS.

met de loop back test kan gezien worden of data die naar de TX kant word gestuurd ook ontvangen wordt.

Volgende zaken dus uitgevoerd:

-Alle randzaken afgekoppeld, amplifier, gps
-jumpers verwijderd die achter het breakout board zitten (2 stuks)
-1 jumper geplaatst op de RX en TX pin van de breakout
-voeding aangesloten
-usb aangesloten

Vervolgens Putty gedownload en ingesteld op 115200 Baudrate.

-Putty ingesteld dat Echo word gegeven wanneer iets ingetypt wordt. Wanneer dit namelijk het geval is werkt het break out board.
-Via Putty verbonden met de Break out board, en een aantal tekstjes getypt zoals Hallo en test, deze kwamen terug, en zag je ook TX en RX synchroon met elkaar knipperen.


Conclusie van mijn collega, breakout is goed, dit moet iets anders zijn:

Hij geeft aan naar de volgende zaken te kijken:
-Verkeerd geprogrammeerde,flashde Atmega processor
-GPS module kapot of in ieder geval niet juist.


Dit zou ik dus nu moeten uitsluiten, heb alleen nog geen idee hoe
ik kan zelf geen Atmega's programmeren of hoe dat heet zodat hij werkt met Blitzortung.

IS er iemand op het forum die dit kan en de spullen er voor heeft?????

GPS module uitwisselen, hiervoor zou ik bij iemand langs moeten gaan die ook een Blitzortung systeem heeft, om zo dingen uit te sluiten.




Om nog even te reageren op alle mensen hun reacties, bedankt daarvoor:D





@Gert, Momenteel heb ik op alle baudrates samen met Egon getest, op 5 verschillende pc's zowel 64 bit als 32. dit geeft overal dezelfde output.
Volgens Egon is er iets mis met de Breakout board, van wege de rare tekst die eruit komt.
Verder heb ik de amplifier er niet aan hangen dit is niet nodig aangezien ik het kan simuleren met de testknop.


@Nol, GPS Init heb ik al meerdere malen gedaan. En de nieuwste drivers 2.8.14 van 2013 zijn gebruikt.

@tuinmantom het klopt inderdaad dat de onderste lamp op Running staat maar: Dan nog word er niks verzonden naar Blitzortung, Egon heeft getest of er wat kwam van mij kant maar kon niks zien. geen test inslagen of Positie data.

@Peter, dat kan misschien nog iets zijn; maar ik heb de kabel van Marcel Meijer gehad. Die heeft hem ook gebouwd voor mij, en aangezien we te weinig tijd hadden om de kabel te maken heeft hij zijn kabel gegeven. Zijn station is van 2012 dus het lijkt me niet dat de pinbezetting is veranderd.
Door Mark9012
#56870
Beste Mensen,

3 weken en een paar dagen later, een hoop gebeurd.

na veel testen is een aantal dagen erna de detector opgestuurd naar Egon.

Pakketje is onbezorgbaar verklaard door DHL, en op een depot geland.

door veel bellen met PostNL is het DHL gelukt de detector te bezorgen.

Gelijk heeft Egon er naar gekeken, en heeft alleen alles opnieuw op het bordje gesoldeerd.

Dit resulteerde dat hij nu wel werkt:D

Afgelopen zondag de detector opgehaald, en alles ingebouwd.

a.s. zaterdag (morgen) wordt alles op zijn plek gezet en aangesloten en ben ik officieel online!

Iedereen bedankt.

Groet,

Mark