Discussie forum met vragen over Blitzortung hardware, software etc
Door ws vreewijk
#56850
Voor die het nog niet weten er is een android app beschikbaar voor blitzortung.
De laatste tijd heeft Andreas de ontwikkelaar aardig wat vernieuwingen door gevoerd,
o.a. is de code vd app verbeterd en een beter structuur zorgt voor een soepel werkende app.
Een laatste verbetering zorgt dat je de eigen locatie kan instellen,en een alarm zone aangeven de laatste verbetering voor dit jaar.. tril alarm en akoestisch komt er aan loopt in test fase.
Ook als de app uitstaat maar je tablet aan komt er een melding zodra er bliksem is binnen de door jou aangegeven alarm zone,werkte perfect vorige week met het lichte onweer.

Na de laatste verbeteringen zal hij de boel verder ontwikkelen naar versie 1.0 maar dat zal na dit onweer's seizoen gaan gebeuren.

zijn enige zorg is hoe goed de server is als het echt druk word .....nu al worden soms 20000 Requests per dag gedaan.

Misschien kende je de app al maar ik dacht post dit item toch maar,en anders heb je misschien wat aan de laatste inside info van Andreas.

mvr gr Chris
Door ws vreewijk
#56865
:huh: vergeet nog te vermelden gewoon in de google play store even zoek functie gebruiken.

Een must voor de echte bliksem liefhebber die een android tabletje heeft of een android gestuurde smart phone.

gr Chris
Door WeerStationWoerden
#56866
alleen jammer dat die er niet is voor de iphone
maar ach dan kijk ik wel op mijn eigen blitzortung pagina ;)
Mvg Gert