Discussie forum met vragen over Blitzortung hardware, software etc
Door wsMaurik
#57979
Het system kwam al aan bod in het Boltek Stormtracker topic maar verdient een eigen topic.

Het nieuwe verbeterde systeem t.o.v. het oude systeem van Blitzortung is dat er een pc minder kan draaien dus weer energie en kosten besparing op termijn.
Je kunt deze direct op een switch aansluiten eventueel met POE (Power over Ethernet).

Dit is een zeer interessant systeem wat mij betreft MAAR het is nog steeds zelfbouw heb ik begrepen en dat solderen gaat mij dus niet lukken.
Als iemand beschikbaar is om voor een kleine vergoeding dit voor mij te doen ga ik deze bestellen, dus hoop dat er iemand is.

Misschien kunnen we ook een groepsbestelling doen om de (verzend)kosten te drukken als er meer mensen interesse hebben. Prijzen heb ik nog niet kunnen vinden maar de oude versie was iets van 150euro dacht ik.
Door Arie
#57981
Op de website (http://tinyurl.com/d4m9fk4): "If you are not from Germany, Austria, or Switzerland you can even get a complete controller kit, a complete amplifier kit, ferrite rod antennas, and a gps modul for cost price, if desired."

Maar ik ben wel te porren voor een groepsbestelling als dat de verzendkosten kan drukken.
Door wvdkuil
#57984
Arie schrijft:
Op de website (http://tinyurl.com/d4m9fk4): "If you are not from Germany, Austria, or Switzerland you can even get a complete controller kit, a complete amplifier kit, ferrite rod antennas, and a gps modul for cost price, if desired."

Maar ik ben wel te porren voor een groepsbestelling als dat de verzendkosten kan drukken.
Maar het zijn wel losse onderdelen. Ik dacht bij het vorige model dat het geassembleerd was, maar dit betekent dat je niet zelf naar de winkel moet om die onderdelen te halen. Dus alles zit erin, een doos met heel veel onderdelen, maar je moet zelf solderen. En dus heb ik die doos met alle onderdelen nog staan zoals die werd afgeleverd.
Groeten, Wim
Door nolversteeg
#57986
Hallo Bliksem vrienden,

De komplete set ongemonteerd

2.) A complete kit send to european countries excluding Germany (17 Euro for shipping by DHL) payed by money transfer:
187.25 +17.00 = 204.25 Euro

You definitely need some experiences in soldering of elektronic components. The kit contains, among other things, 4 SMD ICs with an SOIC8 housing.

Groeten Nol.
Door Bernez
#57987
Ik heb evt. ook belangstelling voor z'n groepsbestelling:
Complete kit (€187,25) maar zonder de volgende onderdelen (deze heb ik al):

* zonder USB power supply = -4 Euro
* zonder twee 5 meter CAT connection cable = -5 Euro
* zonder de USB connection cable = -1 Euro
* zonder de externe GPS antenne (SMA, 2 m) = -12 Euro

Totaal: €165,25 + ??? verzendkosten

Wie organiseert evt. deze groepsbestelling ?

Groeten,
Bernez
Door Arie
#57994
Tja, een doos met losse onderdelen heb ik niets aan. Ik heb 2 uiterst linkse handen dus daar gaat qua solderen niets van terecht komen. Dus tenzij iemand zich geroepen voelt om het solderen voor anderen te doen haak ik af.
Door nolversteeg
#58003
Hallo Arie,

Ik had al eerder gereageerd in het andere forum, maar ik moet eerst zelf kijken wat de graad voor zelfbouw is , en daarna anderen wil helpen met solderen.

het complete systeem is besteld en zal van de week denk ik binnen zijn, dus niet treuren, even afwachten, dat moet ik ook, met de mogelijkheid dat ik zal kunnen zeggen van afblijven. of hobbyisten helpen.

wordt vervolgd.

groeten Nol.
Door wsMaurik
#58006
Hallo Nol,

Ben zeer benieuwd naar de moeilijkhheidsgraad maar zoals eerder gezegd mij gaat dat solderen niet lukken. We wachten nog maar even af.

Overigens wat is nu voor deze uitvoering de totale prijs?
Door nolversteeg
#58007
Hallo Nico,

2.) A complete kit send to european countries excluding Germany (17 Euro for shipping by DHL) payed by money transfer:
187.25 +17.00 = 204.25 Euro

dit is de complete prijs.
groeten Nol
Door pdw112
#58010
Waarschijnlijk ga ik ook aan dit project mee doen maar heb nog wel een paar vragen.

Als je hem buiten gaat ophangen hoe moeten de antennes dan gericht zijn?
En welke waterdicht behuizing is dan het meest geschikt?
Hoelang mag de ethernet kabel zijn tussen de ontvanger en de hoofd print zijn?
Werkt de GPS ontvanger ook goed als deze binnen hangt?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21