Discussie forum met vragen over Blitzortung hardware, software etc
Door Bernez
#58139
Bernez schrijft:
Vraagje:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen tot nu toe een kit hebben besteld.
Dus, wie zet zijn naam op de lijst ???
-----------------------------------------
Bernez = 1 kit


@ Nol
Trouwens dit is niet voor de evt. groepsbestelling, maar uit nieuwsgierigheid.
Gewoon wie al een kit besteld heeft.

Had ik beter kunnen zetten:
-----------------------------------------
Bernez = 1 kit al besteld
Nol = 1 kit al besteld
Enz...
Door wsEpe
#58150
Hij staat al lang op het verlanglijstje, maar gaat binnenkort er toch komen.
Maar hoelang duurde het bij jullie voordat jullie bericht terugkregen? Ik heb gisteren op de doe mee pagina mijn email ingevuld, maar nog geen tegenbericht gehad. Er staat wel als je binnen 24 uur geen bericht hebt gehad, stuur het dan nog een keer, maar vind dit eigenlijk een beetje ongeduldig lijken. Of is er bij mij iets foutgegaan en krijg je een standaard (server)mailtje?
Door fotogw
#58168
Bernez schrijft:
Bernez schrijft:
Vraagje:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen tot nu toe een kit hebben besteld.
Dus, wie zet zijn naam op de lijst ???
-----------------------------------------
Bernez = 1 kit


@ Nol
Trouwens dit is niet voor de evt. groepsbestelling, maar uit nieuwsgierigheid.
Gewoon wie al een kit besteld heeft.

Had ik beter kunnen zetten:
-----------------------------------------
Bernez = 1 kit al besteld
Nol = 1 kit al besteld
Gerhard= al binnen, en al gesoldeerd, nog niet "running"
Enz...
Door verhaar.riepe
#58174
Bernez schrijft:
Vraagje:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen tot nu toe een kit hebben besteld.
Dus, wie zet zijn naam op de lijst ???
-----------------------------------------
Bernez = 1 kit


@ Nol
Trouwens dit is niet voor de evt. groepsbestelling, maar uit nieuwsgierigheid.
Gewoon wie al een kit besteld heeft.

Had ik beter kunnen zetten:
-----------------------------------------
Bernez = 1 kit al besteld
Nol = 1 kit al besteld
Gerhard= al binnen, en al gesoldeerd, nog niet "running"
René = 1 kit al besteld
Enz...
Door nolversteeg
#58175
Bernez schrijft:
Vraagje:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen tot nu toe een kit hebben besteld.
Dus, wie zet zijn naam op de lijst ???
-----------------------------------------
Bernez = 1 kit


@ Nol
Trouwens dit is niet voor de evt. groepsbestelling, maar uit nieuwsgierigheid.
Gewoon wie al een kit besteld heeft.

Had ik beter kunnen zetten:
-----------------------------------------
Bernez = 1 kit al besteld
Nol = 1 kit al besteld, in elkaar gesoldeerd, missende onderdelen bij elkaar gescharreld, worden wel na geleverd, maar kon niet wachten, draait wel, maar er zijn nog wat zaken die ik niet begrijp, of nog niet werkt. houd er voorlopig wel even rekening mee dat het alleen maar een monitor is.

Ik weet nu wel dat ik voor degene die dat niet kan wel wil solderen, alleen ik kan nog niet garanderen of ze het systeem aan de praat krijgen, omdat het nog in de pre fase is.

Gerhard= al binnen, en al gesoldeerd, nog niet "running"
René = 1 kit al besteld
Enz...
Door fbockstael
#58176
Kijk ook even in je spambox of spamfilter, daar stond hij bij mij in.
Wil er ook graag een bestellen, maar momenteel is een fan radiation shield kit even belangrijker. Blitzortung zal een jaartje moeten wachten.

Groet,

Franklin
Door jorissynaeve
#58178
Even een vraagje over de data die beschikbaar is indien je een blitzortung systeem hebt. Kan je voor elke ontlading die jijzelf detecteert achterhalen wat de afstand is tot die ontlading. Ik weet dat dit niet lukt met enkel jouw eigen detectiegegevens maar dat dit door combinatie met verschillende stations is.
Maar wat ik dus bedoel is: jouw systeem detecteert een ontlading, die wordt doorgestuurd naar de Blitzortung-server en die berekent (met behulp van andere stations) waar de ontlading plaats had. Dus kan ik daarvan mijn positie verkrijgen.

Of algemene vraag: op welke manier en welke data wordt dan door Blitzortung aangeleverd?
Door WeerStationWoerden
#58180
hoi Joris

met het script MyBlitzortung voorbeeld: http://weerstation-woerden.nl/Blitzortung.php
kan je veel dingen achterhalen
via grafieken en info files ..zover ik zelf weet is het niet mogelijk om van elke ontlading de afstand te achterhalen
wel is er een mogelijkheid om alleen de ontladingen te bekijken die je zelf heb gedetecteerd
via de optie : meer / Enkel bliksem waargenomen door station .....

ook zit er een mogelijkheid op om dagen tot weken terug te kijken via een anamatie
met de boltek is het trouwers wel mogelijk om van elke ontlading de tijd en afstand te bekijken .. via het proggie NSlog
mvg Gert


jorissynaeve schrijft:
Even een vraagje over de data die beschikbaar is indien je een blitzortung systeem hebt. Kan je voor elke ontlading die jijzelf detecteert achterhalen wat de afstand is tot die ontlading. Ik weet dat dit niet lukt met enkel jouw eigen detectiegegevens maar dat dit door combinatie met verschillende stations is.
Maar wat ik dus bedoel is: jouw systeem detecteert een ontlading, die wordt doorgestuurd naar de Blitzortung-server en die berekent (met behulp van andere stations) waar de ontlading plaats had. Dus kan ik daarvan mijn positie verkrijgen.

Of algemene vraag: op welke manier en welke data wordt dan door Blitzortung aangeleverd?
Door Bernez
#58182
Zoals eerder gezegd heb ik ook een kit besteld (nog niet binnen).
Op een gegeven moment zal deze kit klaar en werkend zijn.
Mijn vraag is dan: Wat gebeurt erna ? :huh:
Op de site van Blitzortung.org kan ik daar niks over vinden (of ik zie iets over 't hoofd).
Moet je je ergens aanmelden/registreren ? of krijg je een nummer/code toegewezen ? Of wat ?
En, wat heb je nodig om de gegevens te kunnen bekijken ?
Of krijg je alle infos in een latere stadium ?



Bernez
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 21