Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door tinuz97
#11974
Ik hoop dat dit in het goede gedeelte staat van het forum....
Wie o wie zou mij graag willen helpen met een website maken,of 'opweg' helpen.
Ik heb van alles geprobeerd,maar tjonge html lijkt niet voor mij gemaakt te zijn.
Ik wil er best eventueel voor betalen,voor niks gaat de zon op natuurlijk.
Wat info die misschien noodzakelijk is?
Het is een cresta wxr815 lm station,en de software is pc-wetterstation die ik gebruik.
Graag een makkelijke website,met de voorspelling van bv hetweeractueel erin,een bannertje,en wat grafieken etc :unsure:
Door petergroeneveld
#11979
tinuz97 schrijft:
Ik hoop dat dit in het goede gedeelte staat van het forum....
Wie o wie zou mij graag willen helpen met een website maken,of 'opweg' helpen.
Ik heb van alles geprobeerd,maar tjonge html lijkt niet voor mij gemaakt te zijn.
Ik wil er best eventueel voor betalen,voor niks gaat de zon op natuurlijk.
Wat info die misschien noodzakelijk is?
Het is een cresta wxr815 lm station,en de software is pc-wetterstation die ik gebruik.
Graag een makkelijke website,met de voorspelling van bv hetweeractueel erin,een bannertje,en wat grafieken etc :unsure:


Hallo Martijn,

Kan me best wel voorstellen dat je niet zo gauw een reactie hierop krijgt omdat het maken van een site best wel wat werk met zich mee brengt ook voor mij. Zelf heb ik het geluk dat ik een zoon heb die hier goed in thuis is, maar die heeft nooit tijd, dus ben ik mezelf er steeds meer in gaan verdiepen. Hij heeft wel het design gemaakt o.a. met Flash en Photoshop en de rest heb ik er zelf in gepropt. Maar voor je zover bent zul je eerst eenvoudige html pagina's moeten leren maken en zo steeds verder gaan met b.v. php voor dynamische scripts etc.

Enkele tips die ik je kan meegeven:

Koop een boek html voor beginners of volg een van de vele tutorials die je op internet kunt vinden en probeer de simpele oefeningen te maken, waarschijnlijk ga je het nog leuk vinden ook wanneer je je eigen geschreven codes op het internet te zien zijn. Ook zijn er vele kant en klare scripts te vinden voor de menu's etc. maar het is wel even zoeken op internet.

Wat je verder nodig hebt is een html editor, hier zijn er vele als freeware op internet te verkrijgen. Je hebt er ook die wanneer je de code erin hebt gezet het resultaat gelijk te zien zijn genaamd WYSIWYG (What You See Is What You Get). Zelf gebruik ik Adobe Dreamweaver.

Een internet provider heb je al zag ik, die heb je uiteraard ook nodig en het zou wel handig zijn voor later als deze php ondersteund.

En misschien ken je iemand bij jou in de buurt die je wat op weg kan helpen dat zou wel het handigste zijn, maar ja de bereidheid daar ligt het meestal aan omdat het toch wel veel tijd van de mensen vergt.

Verder wil ik je alvast veel succes wensen met het maken van je website.

Peter.
Door Eckie76
#11982
Hier enkele basistips.

1. koop een domeinnaam plus hosting. Voor 2 euro per maand heb je een grote webruimte beschikbaar waar je je geen zorgen hoeft te maken als je eens wat meer dataverkeer genereert ( bv foto's, filmpjes etc.)

2. Maak een basispagina in een HTML-editor. Microsoft Frontpage is prima om dat te maken.
Die basispagina wordt je startpagina, waarop je dan je menu etc. gaat plaatsen.
Die basispagina noem je: index.html

3. Maak een folder aan op je pc waar uiteindelijk al je webfiles in belanden en zorg dat je hier een geordende structuur in aanbrengt. In die hoofdfolder kan je vervolgens allerlei subfolders maken voor bv. foto's, statistieken etc etc.

4. Download een ftp-programmaatje ( Filezilla, of Smart FTP, nog veel meer mogelijkheden ) waarmee je je webfiles gaat uploaden naar je domein. Dit kan echter vaak ook via de login-module van je hosting-aanbieder.
Die geven je een gebruikersnaam en wachtwoord, en dan kan je uploaden.

Eenmaal jouw index.html geupload, dan kan je beginnen te knutselen en leer je vanzelf gaandeweg de mogelijkheden.

Groet Olaf
Door wslangerak
#11983
Pas op met Frontpage. Sommige functies vereisen het installeren van extensies op de server en niet iedere hostingprovider ondersteunt dit (meer). En er wil nog wel eens wat onnodige code worden gegenereerd.
Expression Web is inmiddels de Microsoft vervanging van Frontpage. Dat maakt geen deel meer uit van het Office-pakket, maar is een stand-alone programma.

Er zijn voldoende alternatieven, ook (bijna) gratis.

Gr,
Door weerzal
#11990
Ha tienuz97

Hoop dat je me een beetje op de hoogte kan houden ik wil in de toekomst ook nog een site gaan maken en snap denk ik nog minder van html dan jou.
Alvast succes en ga dit zeker volgen.

groet weerzal
Door etab
#12008
Je hebt helemaal geen kennis van HTML nodig.

Veel programma's kan je gewoon bouwen en dat programma zet het goed voor je op je web plek.
Ik heb ook geen benul van HTML.
Door petergroeneveld
#12009
etab schrijft:
Je hebt helemaal geen kennis van HTML nodig.

Veel programma's kan je gewoon bouwen en dat programma zet het goed voor je op je web plek.
Ik heb ook geen benul van HTML.


Geef dan wat meer info b.v. welke programma's etc. zo kunnen Martijn en Rob er nog geen site mee maken.
Door Meteotines
#12048
Hoi Tinuz97,

(Bijna naamgenoot.) Wanneer je helemaal geen kaas van programmeren hebt pak je het aan zoals ik het ook heb gedaan.
Maak eens een tekening van de website zoals jij die voor ogen hebt, of wilt dat hij er uit gaat zien.
Begin dan bovenaan de tekening (bijv. bij de naam van je site) en zoek bij google op; titel maken website.
Je krijgt ongetwijfeld een boel antwoorden.
Ga op zoek naar de simpelste oplossing voor jou en
probeer dat uit met het gratis programma kladblok dat standaard op je pc zal zitten.
Het is zelfs zo simpel dat wanneer je kladblok opent en je tikt in: Welkom bij dit weerstation.
Je doet dan 'bestand opslaan' en je geeft het de naam weerstation.html
Als je dan dit bestand uitvoert zul je zien dat je je eerste webpagina hebt geschreven!
Er staat nog wel weinig in, maar toch...
Een site waar je veel aan zult hebben is deze: http://www.handleidinghtml.nl/html/inhoud-html.html
Ik heb mijn Meteotines site ook geheel in kladblok geschreven, en als ik iets wil weten kijk ik daar eerst.

Nu je een titel hebt staan ga je een afbeelding toevoegen, dit doe je ook weer via google:
afbeelding op website zetten.
Kijk weer bij de simpelste oplossing en plak die oplossing in je gemaakte weerstation.html.
Experimenteer hier wat mee todat je weet hoe het werkt.

Op zo'n manier werk je je hele tekening af en je krijgt steeds meer ervaring in het maken van een site.
Het is wel zo dat je hiermee niet in een weekje klaar zult zijn. Maar geduld is een schone zaak.
Het lijkt moeilijker dan het is!

Alvast succes gewenst,

Tines.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8